عرضه کروم بوک های گوگل برای اولین بار در آمریکا از مک های اپل پیشی گرفت

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای اولین بار در تاریخ، فروش کروم بوک‌های ارزان قیمت‌ گوگل از مک‌های اپل پیشی گرفته است. آخرین گزارش IDC نشان از این دارد که کروم بوک‌های ‌گوگل در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی از نظر عرضه، مک‌های اپل را پشت سر گذاشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کروم‌بوک‌های اپل در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی به دستاورد جدیدی دست یافتند. آخرین گزارش IDC نشان از این دارد که کروم‌بوک‌های گوگل برای اولین بار در تاریخ موفق شده‌اند تا از نظر عرضه مک‌های اپل را در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی پشت سر بگذارند. IDC آمار دقیقی را از نظر میزان لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک ارائه نکرده است. لین هوانگ، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحقیقاتی IDC در این خصوص این چنین اظهار نظر کرده است:

در ایالات متحده‌ی آمریکا برای اولین عرضه‌ی کروم‌بوک‌های گوگل، مک‌های اپل را پشت سر گذاشت.

IDC اعلام کرده که میزان عرضه‌ی مک‌بوک‌های اپل در فصل اول ۲۰۱۶ بیش از ۱.۷۶ میلیون دستگاه بوده است. این بدین معنی است که کمپانی‌های دل، اچ‌پی و لنوو به تنهایی بیش از ۲ میلیون دستگاه کروم‌بوک راهی بازار کرده‌اند. کروم بوک‌ها در ماه‌های اخیر از محبوبیت بالایی در آمریکا برخوردار بوده‌اند. هنوز مشخص نیست که وضعیت برای کروم‌بوک‌ها در خارج از بازار آمریکا به چه ترتیب است. بسیاری از آمارهای ارائه شده توسط موسسات تحقیقاتی نظیر IDC و گارتنر روی بازار آمریکای شمالی استوار است و از این‌رو داده‌های زیادی در مورد وضعیت فروش این گجت‌ها در سایر نقاط جهان در دسترس نیست.

به طور حتم هدف بعدی گوگل را باید پیشی گرفتن از مایکروسافت بدانیم. این کمپانی در پی آن است تا در وضعیتی که بازار پی‌سی‌ها با افول روبرو شده، بتواند میزان عرضه‌ی خود را از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز بالاتر ببرد. سیاست‌های در پیش گرفته شده توسط گوگل به طور حتم می‌تواند به عنوان یک شتاب دهنده برای فروش هر چه بیشتر کروم بوک‌های این کمپانی عمل کند. براساس اخبار منتشر شده در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، این کمپانی در نظر دارد تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را روی سیستم عامل کروم ایجاد کند که این موضوع می‌تواند کاربران بسیار بیشتری را به سوی کروم بوک‌ها جذب کند، چراکه وجود اپلیکیشن‌های کاربردی در کنار قیمت پایین، همان چیزی است که بسیاری از کاربران در پی رسیدن به آن هستند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات