واتس اپ و Allo از پروتکل Signal برای برقراری ارتباط امن دو طرفه استفاده می‌کنند

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از اپلیکیشن جدید ارتباطی Allo رونمایی کرد. از جمله‌ی قابلیت‌های این اپلیکیشن ارتباطی می‌توان به امکان چت در حالت incognito اشاره کرد که از کدگذاری دو طرفه استفاده می‌کند. فناوری مورد استفاده برای کدگذاری در Allo همان فناوری است که در WhatsApp نیز استفاده شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شب گذشته کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل با برگزاری نطق اصلی این کنفرانس آغاز به کار کرد. گوگل طی نطق اصلی از اپلیکیشن‌های ارتباطی جدید رونمایی کرد که یکی از این اپلیکیشن‌ها Allo نام دارد. ویژگی ارتباط امن از قابلیت‌هایی است که گوگل روی آن تأکید بسیاری داشت، چراکه این اپلیکیشن قادر است در حالت incognito، ارتباط بین کاربران را بصورت دوطرفه کدگذاری کند، حال آنکه این فناوری برای بسیاری از علاقمندان به اخبار دنیای فناوری بسیار آشنا است، چراکه چندی پیش واتس‌اَپ نیز از این ویژگی و همین تکنولوژی در سرویس خود استفاده کرد.

پس از معرفی اپلیکیشن Allo توسط گوگل، Open Whisper Systems با انتشار پستی در وبلاگ خود از این موضوع پرده برداشت که در جریان توسعه‌ی حالت ارتباط incognito در اپلیکیشن Allo مشارکت داشته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط Open Whisper Systems این ویژگی بر پایه‌ی پروتکل Signal کمپانی توسعه یافته است. در ادامه می‌توانید بخشی از پست مورد نظر را مطالعه کنید:

ما با گوگل برای استفاده از پروتکل سیگنال در اپلیکیشن Allo همکاری نزدیکی داشته‌ایم که نتیجه‌ی آن استفاده از ویژگی‌های قدرتمند پروتکل امنیتی در اپلیکیشن ارتباطی Allo در حالت incognito است. زمانی که این اپلیکیشن بصورت رسمی منتشر شده و دراختیار کاربران قرار گرفت، جزئیات بیشتری از پروتکل امنیتی مورد استفاده منتشر خواهد شد.

سیگنال پروتکل تحت گواهی متن-باز قابل استفاده است و هم اکنون توسط سرویس‌های ارتباطی بسیار شناخته‌ شده‌ای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله‌ی این سرویس‌های مشهور می‌توان به واتس اَپ اشاره کرد که در ابتدای سال جاری میلادی امکان رمزگذاری دو طرفه را در سرویس خود به کاربران ارائه کرد. Open Whisper خود یک اپلیکیشن ارتباطی با نام Signal دارد که برپایه‌ی همین پروتکل توسعه یافته است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از فناوری مشابه در دو اپلیکیشن پیام‌رسان به معنای شباهت پیاده‌سازی این پروتکل در دو سرویس مورد نظر نیست و در مورد اپلیکیشن Allo از روش‌های متفاوتی برای پیاده‌سازی استفاده شده است. در اپلیکیشن Allo ارتباطات بصورت پیش‌فرض رمزگذاری نمی‌شود، حال آنکه در صورت انتخاب کاربر می‌توان از این قابلیت استفاده کرد. در Allo می‌توان در صورت نیاز ارتباط را از حالت امن درآورده و بصورت عادی استفاده کرد، حال آنکه در واتس اَپ کاربر قادر نیست یک ارتباط امن را به حالت معمولی بازگرداند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات