Google Home معرفی شد؛ ابزاری برای رقابت با Amazon Echo

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امروز با رونمایی از دستگاه Google Home در جریان کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان، ورود خود را به حوزه‌ی فناوری‌های مرتبط با خانه‌های هوشمند، اعلام کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گوگل امروز در جریان کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌‌دهندگان خود، از دستگاهی موسوم به گوگل هوم (Google Home) برای استفاده در خانه‌های هوشمند رونمایی کرد. این دستگاه به منظور رقابت مستقیم با اسپیکر اکوی آمازون (Amazon Echo) توسعه داده شده است.

گوگل هوم ظاهری شبیه به روتر وای فای OnHub گوگل داشته و به کمک نرم‌افزار Google Assistant جدید خود (مشابه دستیار مجازی الکسا)، کار می‌کند و قرار است به عنوان "مجلس‌ گردان" (Master of Ceremonies) در خانه‌ی هوشمند شما فعالیت کند. این وسیله قادر به پاسخگویی به سوالات شما بوده و می‌تواند وظایفی همچون کم کردن نور چراغ، پخش موسیقی و حتی تغییر رنگ را انجام دهد.

در روزهای منتهی به کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل 2016 (Google I/O)، گفته می‌شد که این وسیله که با اسم رمز Chirp شناخته می‌شد، کماکان در دست توسعه است و بنابراین در این رویداد از آن رونمایی نخواهد شد.

گوگل هوم

از آنجا که گوگل هوم تا آغاز فصل پاییز بصورت رسمی به بازار عرضه نخواهد شد، بنابراین گوگل در تلاش بود تا با نمایش قابلیت‌های این دستگاه در کنفرانس توسعه‌دهندگان، حضور خود در حوزه‌ی فناوری‌های مرتبط با خانه‌ی هوشمند را اعلام کند. آمازون با عرضه‌ی اسپیکر اکو توانست تا در مدتی کمتر از دو سال بر بازار این حوزه تسلط یابد؛ گفته می‌شود که این شرکت تا کنون موفق به فروش حدود ۳ میلیون اسپیکر اکو شده است.

اما گوگل تنها غول دنیای فناوری نیست که در صدد رقابت با آمازون در این حوزه است. بر اساس شایعات اپل در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی برای خانه‌های هوشمند است. این شرکت در نظر دارد تا این اپلیکیشن را برای سیستم عامل iOS 10 که ماه آینده در کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC)، معرفی خواهد شد، آماده کند. چنانچه این خبر حقیقت داشته باشد، کاربران اپل به کمک این اپلیکیشن قادر خواهند بود تا گجت‌های خانه‌ی هوشمند خود مانند، چراغ‌ها و قفل‌های هوشمند را بدون نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن خاص برای هر ابزار، مدیریت کنند. در حال حاضر، پلتفرم خانه‌ی هوشمند اپل بدون وجود ابزاری مانند اکو یا گوگل هوم (یا هر ابزار دیگری که قادر به کنترل تمامی گجت‌ها باشد)، بسیار ناقص بنظر می‌رسد؛ بنابراین روند سازگار شدن کاربران با پلتفرم اپل کمی پیچیده بنظر می‌رسد.

اما در هر صورت گوگل و اپل نیز با کمپانی‌های متفاوت در این زمینه شراکت خواهند کرد؛ چرا که در حال حاضر به کمک اسپیکر اکو آمازون، قادر به کم کردن نور چراغ، سفارش پیتزا از دومینو و دریافت گزارش آب و هوا هستید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات