خسروی: زیرساخت در ابتدای کار روحیه و استقلال نداشت

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر عامل سابق ارتباطات زیرساخت با اشاره به عدم استقلال زیرساخت و عدم روحیه کارکنانش در زمان ابتدای مدیریتش در زیرساخت اعلام کرد که کار و پروژه بسیاری در زمینه زیرساخت هست که باید اجرا شود و این بر عهده آقای جهرمی و همکاران زیرساخت است.
تبلیغات

محمود خسروی در جلسه تقدیر و بازنشستگی خود گفت:«وضعیت مخابرات در کردستان زمان جنگ بسیار بد بود و فقط دو شهر سقز و سنندج کدهای خودکار داشتند. این ظلمی بود که از قبل از انقلاب مانده بود. مخابرات در آنجا توسط غیر بومی‌ها اداره می‌شد. حمایت‌ها و نگاه ویژه آقای واعظی در آن زمان به عنوان مدیرعامل مخابرات ایران باعث توسعه‌ی آن استان شد.»

خسروی با اشاره به سختی توسعه تلفن و مخابرات در استان کردستان هنگام جنگ افزود:«با کمک نیروهای رزمنده و سپاه و فراهم شدن زیرساخت‌ها توانستیم یک ماهه ارتباطات تلفنی بیشتر شهرهای این استان را فراهم کنیم.»

او در مورد زمان حضورش در تبریز توضیح داد:«به خاطر درگیری‌های موجود در آذربایجان آقای قرضی من را به این استان فرستاد. من به خاطره توسعه‌ی مخابرات در قزوین ۲ روز به زندان رفتم. ما با نیرو و توان مالی کم با یک فداکاری دسته جمعی کار بزرگی در مخابرات آذربایجان انجام دادیم. تبریز تنها جایی بود که بعد از جلسه نیاز به پیگیری نداشت و همه کارها به کمک دوستان پیش می‌رفت.»

مدیرعامل بازنشسته ارتباطات زیرساخت ادامه داد: «مردم مازندران خودشان زمین برای ساخت ساختمان مخابرات داده بودند و ساختمان ساخته بودند اما ۸ سال منتظر تلفن بودند.»

خسروی با اشاره به معاونت روستایی در مخابرات که سبب فیبر کشیدن کل مازندران شده در سال‌ ۷۶ به بعد شده بود از واعظی خواست معاونت روستایی را برای توسعه‌ی ارتباطات در روستاها مجدداً راه اندازی کند.

خسروی از ایجاد ساختاری در رگولاتوری و ثبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در زمان ریاستش در این استان خبر داد و توضیح داد:« برای راه اندازی ایرانسل مشکلات زیادی داشتیم و حتی به خاطر موضع گیری سیاسی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی کار زمانی هم متوقف شد. اما من با کمک مدیریت ایرانسل و تست شخصی، شبکه ایرانسل را راه اندازی کردیم.»

او افزود:« زمانی که زیرساخت آمدم اوضاع بدی بود و در کنار همه مشکلات برای توسعه‌ی زیرساخت، کم لطفی دولت دهم و عدم حمایتشان به ما ضربه می‌زد. مخصوصاً وقتی که می‌خواستند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را منحل کنند که با کمک مجلس جلوی این کار را گرفتیم.»

خسروی اضافه کرد:«پس از حضور دولت تدبیر و امید تحول بسیار خوبی رخ داد و سرمایه بسیار زیادی با کمک مجلس به این بخش آمده که به سبب آن تحولی در همین دوسال و نیم رخ داده است.»

مدیرعامل سابق شرکت ارتباطات زیرساخت از سخت‌گیری وزیر ارتباطات اطلاع داد و گفت: «آقای واعظی سختگیرانه نمره می دهد و حتی گرفتن نمره ۱۶ از ۲۰ از ایشان سخت است. ایشان بارها از ما خواستند که پروژه ها را زودتر تحویل دهیم که این کار با کمک همکاران زیرساخت میسر شد.»

به گفنه خسروی، زمانی که کار را در زیرساخت تحویل گرفته بود کارکنان از افسردگی رنج می‌بردند که این به دلیل عدم استقلال زیرساخت و دخالت دستگاه های دیگر بود که هم اکنون روحیه به کارکنان برگشته است.

خسروی گفت:«کار و پروژه بسیاری در زمینه زیرساخت هست که باید اجرا شود و این بر عهده آقای جهرمی و همکاران زیرساخت است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات