مایکروسافت بخش تولید گوشی های غیرهوشمند خود را به فاکس کان واگذار می کند

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده در نظر دارد تا شاخه‌‌ی تولید گوشی‌های غیر هوشمند خود را به FIH Mobile که زیرشاخه‌ی فاکس‌کان است، واگذار کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که ردموندی‌ها در ازای دریافت ۳۵۰ میلیون دلار، این بخش از کمپانی را واگذار خواهند کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسفات بخش تولید گوشی‌های معمولی خود را که پس از تصاحب نوکیا به زیر پرچم این کمپانی رفت، در ازای دریافت ۳۵۰ میلیون دلار به کمپانی FIH MObile که شاخه‌ای از کمپانی تایوانی فاکس‌کان است، واگذار می‌کند. این بخش از کمپانی دارای بیش از ۴٫۵۰۰ نفر کارمند است. طی واگذاری این بخش از کمپانی برند نوکیا، نرم‌افزار گوشی‌های غیرهوشمند، سرویس‌ها و سایر قراردادها با توافق‌نامه‌های تامین قطعات به کمپانی تایوانی واگذار می‌شود.

همانطور که اشاره کردیم این قرارداد تنها مربوط به بخش تولید گوشی‌های غیرهوشمند مایکروسافت است که همچنان با برند نوکیا راهی بازار می‌شوند. ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند ویندوز ۱۰ ادامه داد و از محصولات سری لومیا در کنار سایر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون که توسط کمپانی‌هایی نظیر آلکاتل، اچ‌پی، ترینیتی و وایو تولید شده‌اند، پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر رفته رفته تولید گوشی‌های غیرهوشمند را تحت برند نوکیا متوقف کرده است. از جمله‌ی محصولاتی که تحت این سری راهی بازار شده باید به سری آشا، سری ۴۰ و نوکیا ایکس اشاره کرد که از جولای ۲۰۱۴ همگی در وضعیت پشتیبانی و نگهداری قرار گرفته و ردموندی‌ها مدل‌های جدیدی را در سری‌های مورد اشاره راهی بازار نکرده‌اند. مایکروسافت سیاست خود را روی تولید گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی متمرکز کرد تا از این طریق مصرف کنندگان گوشی‌های نوکیا را که از سیمبین و سایر سیستم عامل‌های نوکیا استفاده می‌کردند، برای مهاجرت به ویندوزفون ترغیب کند، حال آنکه این استراتژی با شکست همراه شد. براساس آمارهای ارائه شده مایکروسافت تنها موفق شده تا در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی تنها ۲.۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در مقایسه با فروش ۸.۶ میلیونی مربوط به مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی نشان از کاهشی ۷۳ درصدی دارد.

مایکروسافت سال گذشته‌ی میلادی دوباره سیاست‌های جدیدی را برای فعالیت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند انتخاب کرد که مبتنی بر توسعه‌ی پرچمداران، گوشی‌های ارزان و گوشی‌های مخصوص مشتریان تجاری بود. این تری میرسون، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت، پیش از این تایید کرده بود که ردموندی‌ها در سال جاری میلادی برنامه‌ای برای تمرکز روی ویندوزفون ندارد. براساس اطلاعاتی که برگرفته از سخنان میرسون است، مایکروسافت خود به این نتیجه رسیده که دست یافتن به طیف گسترده‌ی کاربران از طریق توسعه‌ی ویندوزفون قابل دسترس نیست.

بسیاری از شنیده‌ها حکایت از این دارد که مایکروسافت برای عرضه‌ی سرفیس فون در سال آینده‌ی میلادی برنامه‌ریزی کرده است. ردموندی‌ها دیگر محصولی را در قالب سری لومیا تولید نخواهند کرد، بطوریکه کاهش عرضه‌ی این محصولات را باید به عنوان نشانه‌ای برای توقف سری لومیا خواند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات