۸ برنامه اندرویدی برتر مسابقه Android Experiment از دید گوگل

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کنفرانس Google I/O به زودی برگزار می‌شود. گوگل دستاورد سه نفر از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها را به عنوان برندگان انتخاب کرده و به آن‌ها اجازه حضور در این کنفرانس را داده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به برنامه‌های این توسعه دهندگان داشته باشیم.
تبلیغات

کمپانی گوگل علاقمند به تجربه کردن است و برای اثبات آن، بسیاری پروژه‌های شکست‌خورده دارد.

برای تشویق کردن توسعه‌دهندگان در زمینه‌ی دستیابی به ایده‌های جدید، عجیب و جذاب، این شرکت در ماه مارچ مسابقه‌ای را جهت تجربه کاربری متفاوت در اندروید برگزار کرد. بعد از اینکه توسعه‌دهندگان از تمام دنیا در این مسابقه شرکت کردند، اکنون گوگل برندگان اولین دوره این مسابقات را اعلام کرده است.

سه نفر برتر در کنفرانس Google I/O که آخر هفته برگزار می‌شود حضور خواهند داشت و ۵ نفر بعدی یک گوشی گوگل نکسوس ۶ پی دریافت خواهند کرد. این جوایز به افراد لایقی تعلق گرفت که پروژه‌های اوپن سورس خود را در مرز نهایی توانایی اندروید اجرا کردند.

AL Bencomo از سن‌خوزه کالیفرنیا آمریکا یک ماشین رباتی مستقل طراحی کرده است که می‌تواند اشیایی با رنگ مشخص را شناسایی، مسیریابی و دنبال کند. این وسیله از یک گوشی نکسوس ۵ ایکس متصل شده به یک بورد IOIO توسط بلوتوث، چند سنسور اینفرارد، کتابخانه متن باز OpenCV (Open Source Computer Vision) و ابزار Android SDK 23 تشیل شده است.

google experiment
google experiment

Mile Roelens از تورنتو کانادا نشان داد که بازی‌های جذاب می‌توانند همه‌جا حتی در بخش هشدار‌های اندروید نیز وجود داشته باشند. هدف بازی Hungermoji این است که هشدار‌های مربوط به بمب‌ها را Swipe کنید و به بقیه هشدار‌ها کاری نداشته باشید. این بازی به نظر بسیار ساده است اما بسیاری از بازی‌های موفق نیز ساده هستند.

google experiment
google experiment
google experiment

Hatem Shahabri و Yury Sachnovskiy برنامه جذابی را ساختند که گوشی را برای برنامه‌های کروم کست تبدیل به یک کنترل سه‌بعدی می‌کند. برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند می‌توانند توسط حرکت گوشی شما کنترل شوند.

google experiment
google experiment
google experiment

توضیح کوتاهی نیز در رابطه با پنج برنامه برتر دیگر ارائه می‌کنیم.

Wear A Bird که توسط Nir Hartmann ساخته شده است با استفاده از ساعت هوشمند به شما اجازه می‌دهد که مانند یک پرنده پرواز کنید. این برنامه در کنار تفریح می‌تواند تمرین خوبی نیز برای شما باشد و ممکن است به زودی در برنامه Google Fit قرار بگیرد.

google experiment
google experiment

برنامه Lens Launcher که توسط Nick Rout طراحی شده است با توجه به نبود محدودیت در اندروید، می‌تواند تغییرات بسیاری را در ظاهر این سیستم عامل اعمال کند.

google experiment
google experiment
google experiment
google experiment

Eye Drop توسط Stella Speziali  و Charlotte Broccard  و Romain Cazier طراحی شده است. این دستگاه شامل چند بطری است که با تکان‌دادن آن‌ها می‌توانید مایعات دیجیتالی را تماشا کنید. این برنامه از یک ساعت هوشمند هواوی و یک شیشه بزرگ‌نمایی استفاده می‌کند تا مناظر جذابی را به وجود بیاورد.

3D Gesture-Based Authentication که توسط Yonatan Oren و Yuli Shapiro طراحی شده است تنها صفحه قفل مبتنی بر شتاب‌سنج است. این برنامه بسیار خوب کد‌گذاری شده است و تمامی حرکات ما را بسیار دقیق شناسایی می‌کند.

google experiment

افزایش ایمنی موتورسیکلت توسط Keith Conger توسعه داده شده است. این برنامه از طریق NFC کار می‌کند . این سیستم افزایش ایمنی، خطرات احتمالی مانند دمای بالای موتور، فشار باد کم چرخ‌ها، میزان بنزین و ... را به کاربر اعلام می‌کند.

google experiment
google experiment
google experiment
google experiment

با ارائه این برنامه‌ها مشخص شد که اندروید فاصله زیادی با اوج خود دارد و هنوز می‌توان برنامه‌های بسیار خلاقانه و کارآمدی را برای این سیستم عامل طراحی کرد و توسعه داد. به نظر شما در چه موارد دیگری می‌توان از سیستم عامل اندروید استفاده کرد؟ کدام یک از این برنامه‌ها و تولیدات را در این فهرست برتر از دیگران می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات