آپدیت جدید تلگرام: ویرایش پیام های ارسال شده و چندین امکان دیگر

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
مطالعه 6 دقیقه
ساعتی پیش تلگرام بروزرسانی جدیدی با شماره نسخه‌ی ۳.۹ دریافت کرد که در آن شاهد امکانات جدیدی همچون ویرایش پیام‌های ارسال شده، افزودن میانبر گفتگوها به صفحه‌ی خانگی و موارد بسیار دیگر هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نسخه‌ی جدید تلگرام با شماره‌ی 3.9 منتشر شده است و همانند گذشته مسیر رو به رشد خود را خفظ کرده است. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که تلگرام تنها اپلیکیشنی است که به صورت منظم و نزدیک به هم آپدیت می‌شود و در هر نوبت نیز تغییرات مهمی در آن صورت می‌گیرد. در زیر با امکانات جدید آخرین بروزرسانی تلگرام آشنا خواهید شد.

ویرایش پیام‌های ارسال شده

در بروزرسانی‌های قبلی تلگرام شاهد اضافه شدن امکان تغییر پیام‌های ارسال شده در کانال‌ها بودیم که توسط آن مدیران کانال‌ها می‌توانستند در صورت لزوم پیام خود را حتی بعد از ارسال ویرایش کنند. از همان روز نیز مشخص بود که دیر یا زود این امکان به چت‌های خصوصی نیز خواهد آمد و حالا در نسخه‌ی ۳.۹ تلگرام سرانجام این ویژگی جذاب و مورد انتظار به تلگرام اضافه شد و از این پس می‌توانید پیام‌هایی را که در تلگرام ارسال کرده‌اید، ویرایش کنید. برای این امر کافیست تا روی پیام ارسال شده یک بار لمس کنید و در منوی باز شده گزینه Edit را انتخاب کنید. بعد از انجام ویرایش و تایید آن با لمس تیک در بالای صفحه، پیام شما تغییر می‌کند و در کنار آن برچسب Edited اضافه خواهد شد تا شخص مقابل متوجه اینکه پیام را تغییر داده‌اید بشود. این امر برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی صورت می‌گیرد و علاوه بر این موضوع، امکان تغییر پیام‌ها نیز تنها برای پیام‌های ارسال شده تا ۲ روز گذشته امکان پذیر خواهد بود و اگر پیامی که قصد ویرایش آن را دارید قبل از ۲ روز پیش ارسال کرده‌اید قادر به این کار نخواهید بود.

توجه: در نسخه‌‌‌ی قبلی لگرام (۳.۸) کنار پیام‌های ویرایش شده برچسب Edited را مشاهده نخواهید کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی تلگرام خود را بروز کنید. ضمن اینکه در نسخه‌های قدیمی‌تر نیز پیام ویرایش شده برای شما نمایش هم داده نمی‌شود و اگر شخص مقابل پیام ارسالی به شما را ویرایش کند شما متوجه این موضوع نخواهید شد و ممکن است این امر مشکلات فراوانی را به وجود بیاورد. از همین رو بر خلاف قبل، این بار بروز کردن تلگرام ضروری و مهم خواهد بود.

در حال آزمایش این ویژگی جدید تلگرام متوجه نکته‌ی جالبی شدیم که در سایت رسمی به آن اشاره‌ای نشده است. همان‌طور که اطلاع دارید پیش از این امکان نوشتن توضیح برای فایل‌ها و ارسال آن‌ها در یک پست، در اندروید تنها برای عکس‌ها، و در آیفون نیز تنها برای عکس و ویدیوها ممکن بود. به کمک ویژگی ویرایش پست‌ها کافیست از این پس بعد از ارسال ویدیو، موسیقی یا هر فایل دیگری در فضای خالی کنار آن یک بار لمس کنید و با انتخاب گزینه‌ی Edit توضیح مورد نظرتان را به آن اضافه کنید تا نه تنها نوشتن توضیحات در پایین یک ویدیو در اندروید امکان‌پذیر شود، بلکه این امکان برای هر فایلی که ارسال می‌کنید نیز بدون توجه به فرمت آن قابل انجام است. تلگرام به طور مستقیم به این موضوع اشاره نکرده است، اما ناخواسته و به لطف ابزار Edit این ویژگی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

منشن کردن آسان‌تر افراد گروه

از این پس برای خطاب قرار دادن افراد حاضر در یک گروه تنها کافیست علامت @ را تایپ کنید تا بلافاصله لیستی از کاربران حاضر در گروه به شما نمایش داده شود و توسط آن با سرعت بالا کاربر مورد نظر را در لیست پیدا کنید و با یک لمس آن را در متن منشن کنید. نکته‌ی جالب در این زمینه این است که حتی کاربرانی که صاحب Username نیستند نیز در این لیست حضور دارند و می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر آن‌ها را هم در پیام‌های خود منشن کنید.

لیست اخیر

تغییر دیگری که در نسخه‌ی جدید تلگرام صورت گرفته است People List است. پیش از این زمانی که روی علامت جستجو در بالای صفحه کلیک می‌کردید شاهد هیچ تغییر ظاهری در منوی تلگرام نبودید و باید ابتدا کلمات مورد نظر خود را تایپ می‌کردید تا نتایج جستجو به مرور نمایش داده شود. حال با افزوده شدن ویژگی People List این صفحه کارایی مفیدتری به خود گرفته است؛ به طوری که با لمس آیکن جستجو،  شاهد دو بخش Chats و Recent خواهید بود که افرادی که به تازگی با آن‌ها گفتگو کرده‌اید را نمایش می‌دهد تا اگر دارای کانال، گروه و گفتگوهایی زیادی در تلگرام خود هستید از این طریق بتوانید به طور بسیار سریع‌تری به اشخاص و گفتگوهای شخصی دسترسی پیدا کنید. حال بعد از آنکه کلمه‌ای را جستجو کردید این صفحه محو شده و نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

اضافه کردن میانبر گفتگوها به صفحه‌ی خانگی

از این پس می‌توانید با مراجعه به پروفایل هر فرد در تلگرام، علاوه بر گزینه‌های قدیمی Block و ... به گزینه‌ی جدیدی با عنوان Add Shortcut نیز دسترسی داشته باشید تا توسط آن بتوانید یک میانبر در صفحه‌ی اصلی ایجاد کنید که با لمس آن مستقیما به صفحه ی گفتگوی فرد مورد نظر وارد شوید.

اسکرول در iOS

بروزرسانی جدید در گوشی‌های آیفون دارای یک ویژگی جالب در رابطه با اسکرول پیام‌ها نیز خواهد بود. به لطف این ویژگی وقتی مشغول خواندن پیام‌های قبلی یک شخص یا کانال هستید، اگر از گفتگو خارج و مجدد به آن وارد شوید دیگر اسکرول به جدیدترین پیام منتقل نشده است و می‌توانید از همان جایی که از صفحه‌ی گفتگو خارج شدید به ادامه‌ی مطالعه بپردازید.

تغییر در اطلاع‌رسانی استیکرها

پیش از این زمانی که استیکری برای شما ارسال می‌شد، پیامی که در نوتیفیکیشن‌بار گوشی به نمایش در می‌آمد این چنین بود: "zoomit Sent You Sticker". اما در بروزرسانی جدید اموجی مربوط به استیکر در نوتیفیکیشن بار نمایش داده می‌شود تا بدون نیاز به مراجعه‌ی به صفحه‌ی گفتگو، متوجه مضمون استیکر ارسالی بشوید.

اضافه شدن ربات‌ها به بخش Attachments

در بخش ربات‌های تلگرام نیز شاهد اضافه شدن ربات‌های inline bots به بخش Attachments هستیم. پیش از این زمانی که قصد استفاده از ربات‌ها (برای مثال @pic) را داشتید ابتدا باید @ را تایپ می‌کردید و در منوی پیشنهادها، ربات مورد نظر را انتخاب می‌کردید. از این پس تنها یک بار استفاده از ربات کافی است تا بعد از آن، در منوی اتچ مشاهده شود تا هنگام استفاده به جای تایپ مجدد آن، با مراجعه به بخش Attachments و لمس روی ربات مورد نظر، به طور خودکار در کادر نوشتاری تایپ شود و به طور سریع‌تری آماده‌ی استفاده شود.

این بروزرسانی با شماره نسخه‌ی ۳.۹ هم اکنون منتشر شده است و می‌توانید توسط لینک‌های زیر تلگرام خود را به روز کنید. دارندگان گوشی اندروید اگر هنوز شاهد اضافه شدن آپدیت مورد نظر به پلی‌استور نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق این لینک به دانلود مستقیم نسخه‌ی ۳.۹ تلگرام بپردازید.

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور ویندوز استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات