آمار فروش آئودی از مرسدس بنز پیشی گرفت

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چهار ماه از آغاز سال ۲۰۱۶ می‌گذرد و در این مدت مرسدس بنز بیشترین میزان فروش خودروی لوکس را نسبت به رقبای مطرح هم‌وطن خود، دارا بوده است. اما در ماه گذشته (آوریل)، آئودی، با اختلاف تنها ۲۸۷ خودرو بیشتر از مرسدس توانست در میزان فروش گوی سبقت را از این شرکت برباید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همواره در رده‌ی خودروهای لوکس رقابت جذابی میان شرکت‌های مطرح آلمانی در این حوزه وجود داشته است. مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی همواره سعی دارند با عرضه‌ی خودروهای جذاب‌تر به همراه امکانات افزوده‌ی بیشتر، توجه خریداران را به خود جلب کنند. در سال جاری میزان تولید و فروش خودرو‌های لوکس میان لوکس‌سازان مطرح آلمانی، بسیار نزدیک به هم است. سال گذشته، بی‌ام‌و رکورد فروش بیشتری را نسبت به رقبای خود تجربه کرده است. اما مرسدس بنز در سال جاری با سرعتی باورنکردنی از آن پیشی گرفت و تولیدات خود را افزایش داد. در کنار این دو خودروساز بزرگ، آئودی نیز با توان بیشتری این رقابت را دنبال کرد و در ماه اخیر موفق شد با افزایش میزان فروش خود، از مرسدس بنز پیشی بگیرد. این حقیقت که بی‌ام‌و اکنون سومین خودروساز این رقابت است، شدت و نزدیکی تلاش شرکت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

در ماه آوریل امسال، آئودی ۱۶۴ هزار و ۳۵۰ خودرو تولید کرد که نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۷.۵ درصد افزایش داشته است. اما مرسدس بنز نیز بیکار نبوده و با تولید ۱۶۴۰۶۳ خودرو نسبت به سال قبل خود ۱۰.۵ درصد افزایش در تولید داشته است. مقایسه ارقام این دو شرکت شدت رقابت میان آن‌ها را نشان می‌دهد.

آئودی مرسدس بنز بی ام و

با وجود تفاوت‌ در رشد تولید و فروش،‌ در چهار ماه ابتدایی سال تغییری در رده‌بندی این شرکت‌ها دیده نشد. مرسدس با ۲۰ هزار خودرو بیشتر نسبت به بی‌ام‌و در رده‌ی نخست و آئودی نیز در رده سوم قرار دارد. تعداد خودروهایی که مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی در سال جاری به فروش رسانده‌اند، به ترتیب برابر با ۶۴۷٬۵۵۰، ۶۲۹٬۳۲۵ و ۶۲۰٬۱۰۰ خودرو بوده است. هم‌چنین مرسدس بنز با ۱۲.۱، آئودی با ۴.۹ و بی‌ام‌و با ۴.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش فروش را تجربه کرده‌اند.

نکته‌ی حائز اهمیت رشد اندک بی‌ام‌و در برابر رقبای خود است؛ این عملکرد در ماه آوریل بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. به طوری که این شرکت با فروش ۱۵۰٬۵۴۲ دستگاه خودرو، تنها ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تولید داشته است. این آمار فروش ۱۸ هزار دستگاه کمتر از دو رقیب دیگر خودروساز باواریا، مرسدس بنز و آئودی است. این در حالی است که افزایش فروش مرسدس بنز در سرتاسر جهان باعث شده تا این خودروساز مطرح بهترین فروش تاریخ خود در ماه آوریل را جشن بگیرد. با علم به این موضوع می‌توان رشد فوق‌العاده‌ی آئودی را بیش از پیش درک کرد که از بهترین شرایط فروش مرسدس بنز نیز پیشی گرفته است.

نظر شما در رابطه با این سه خودروساز چیست؟ برنده‌ی نهایی سال ۲۰۱۶ را کدام شرکت پیش‌بینی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات