۱۰ محصول نوآورانه که زندگی شما را تغییر خواهند داد

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سرویس‌ها و محصولات فناورانه‌ی زیادی در بازار مصرف‌کنندگان وجود دارند که توسط استارتاپ‌های مختلف برای راحتی زندگی ما به بازار ارائه شده‌اند؛ این در حالی است که ما تنها به گوشی‌های موبایل خود بسنده کرده‌ایم. با زومیت همراه باشید تا با ۱۰ سرویس نوآورانه‌ی دیجیتال و متمایز آشنا شوید که می‌توانند همانند گوشی‌های موبایل زندگی شما را تغییر دهند.
تبلیغات

۱. TSA Pre-Check

حتما موقع سفرهای هوایی و بعد از دریافت کارت پرواز با صف طولانی چک امنیتی رو‌به‌رو شده‌اید. سازمان امنیت هوایی آمریکا برای مقابله با این انتظار طولانی مدت مسافران، برنامه‌ای تحت عنوان TSA Pre به اجرا درآورده است. بنابراین مسافران قبل از انجام پرواز فرم‌های مربوطه را پر می‌کنند تا در فرودگاه نیازی به تخلیه‌ی کیف و در آوردن لباس برای عبور از گیت‌های امنیتی نباشد.

۲. Bevi

بوی یک آبسرد کن است، اما نه یک آبسرد کن معمولی. به وسیله‌ی این محصول می‌توان به منویی از انواع آب دسترسی پیدا کرد و در محیط کار از وجود آن استفاده کرد. به عنوان مثال می توان درجه‌ی آب را تنظیم یا طعم‌هایی مثل لیمو به آب اضافه کرد. بنابراین بوی دقیقا نیاز‌های یک فرد در قرن ۲۱ را در محیط کار جواب می‌دهد.

آبسرد کن bevi

۳. Eleven James

حتما بارها تصمیم گرفته‌اید که یک ساعت خوب برای خود خریداری یا ساعت فعلی خود را تعویض کنید؛ با این حال هیچ وقت پول این کار را نداشته‌اید. یک سرویس در آمریکا به وجود آمده است که به شما اجازه‌ی اجاره‌ی ساعت‌های لوکس را می‌دهد. سرویس Eleven James خود را یک باشگاه خصوصی معرفی می‌کند که با دریافت حق عضویت اجازه‌ی استفاده از کلکسیون ساعت‌ها خود را به کاربران می‌دهد.

۴. Trunk Club

خرید لباس برای خیلی از افراد سخت یا حتی عذاب‌آور به حساب می‌آید. سرویس Truck Club با هدف آسان سازی فرآیند خرید پوشاک پا به عرصه گذاشته است. با این سرویس می‌توان به توصیه‌های طراحان و استایلیست‌ها عمل کرد تا به عنوان مشاور برای شما لباس انتخاب کنند.

۵. Cognitoy Dino   

ایده‌ی اصلی این شرکت استفاده از فناوری در اسباب‌بازی بوده است. این شرکت دایناسور‌هایی برای بچه‌ها طراحی کرده که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی با کودکان ارتباط برقرار کند. این دایناسورها با همکاری IBM Watson توسعه پیدا کرده‌اند.

اسباب بازی هوشمند

۶. Cleanify

سرویس Cleanify با داشتن اطلاعات شرکت‌ها و افراد مختلف، می‌تواند برای خانه‌ی شما نیروی کار بفرستد تا منزل شما را در سریع‌تری زمان ممکن تمیز کنند. کلینیفای یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های دره‌ی سیلیکون در سال‌های گذشته بوده و توانسته سرمایه‌ی بالایی نیز به خود جذب کند.

۷. Roku

روکو یک دانگل معمولی اما پرکاربرد است که می‌تواند تلویزیون شما را به مجموعه‌ای مهم برای پخش انواع سرویس‌ها رسانه‌ای تبدیل کند. اگرچه زمان زیادی از معرفی روکو به بازار می‌گذرد اما هنوز محصولی پرطرفدار محسوب می‌شود.

۸. Parking Panda

سرویس پارکینگ پاندا کار پارکبان‌های شهر‌هایی مثل تهران را به واسطه‌ی اینترنت ایفا می‌کند. بنابراین افرادی که به سمت مراکز شلوغ شهر با ماشین شخصی حرکت می‌کنند می‌توانند جای پارک خود را از قبل رزرو کنند.

سرویس رزرو جای پارک ماشین

۹. Flip    

معمولا در اجاره‌نامه‌ها برای مواقعی که اجاره یک طرفه لغو می‌شوند یک بند خسارت ذکر شده است. سرویس Flip به همین منظور به کمک مستاجرین آمده و اجازه می‌دهد که اگر مایل به ترک ملک اجاره‌ای خود هستید، مستاجر بعدی را برای خانه پیدا کنید یا اگر برای خانه‌ی خود وام گرفته‌اید بقیه‌ی قسط‌ها را مستاجر بعدی دهد.

۱۰. Refresh Body

این وب سایت به شما اجازه می‌دهد که سرویس‌هایی نظیر ماساژ و یوگا را در منزل یا محل کار خود دریافت کنید. رفرش بادی تمامی امکاناتی را شما برای کاهش استرس و افزایش آرامش نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگرچه تمامی این محصولات برای بازار آمریکا یا در بهترین حالت بازار کشور‌های اروپایی طراحی شده‌اند، اما جای خالی این سرویس‌ها در بازار داخلی کشور ما خالی است. به نظر می‌رسد به جای اینکه مدام از نبود امکانات و پول در کشور ناله کنیم و در مرحله‌ی ایده‌پردازی گیر کنیم، با الگوبرداری از نمونه‌های موفق خارجی می‌توان تا حدودی راه تمرین‌‌شده‌ی دیگر شرکت‌ها را آزمایش کرد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات