درآمد ایسوس در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ۷.۷ درصد افزایش یافته است

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی تایوانی ایسوس آمار فروش و در‌آمد مربوط به سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۶ را منتشر کرد. بر اساس این آمار درآمد تلفیقی این شرکت نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل، ۷.۷ درصد افزایش یافته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ایسوس‌تِک کامپیوترز، کمپانی تکنولوژی تایوانی، روز چهارشنبه ۱۱ می ۲۰۱۶ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) آمار مربوط به درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال خود را منتشر کرد. بر اساس این آمار ۶۶ درصد درآمد ۱۱۰.۰۵ میلیارد دلار تایوان (۳.۳۸ میلیارد دلار آمریکا) از فروش کامپیوتر‌های شخصی بوده است؛ در حالی که ۱۷ درصد آن مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند است. ۱۴ درصد این مبلغ حاصل از فروش قطعات کامپیوتری شامل مادربورد‌ها ، کارت‌های گرافیک و دیگر قطعات سخت‌افزاری است و ۳ درصد نیز مربوط به درآمد حاصل از دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) بوده است. این کمپانی، سری لپ‌تاپ‌های زن‌بوک، گوشی‌های هوشمند محبوب اندرویدی زن‌فون، تبلت‌های برند زن‌پد و سری ساعت‌های هوشمند زن‌واچ را طراحی و تولید می‌کند.

با نگاه دقیق به آمار مالی سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ کمپانی ایسوس تِک مشخص می‌شود که درآمد تلفیقی کمپانی با رشد ۷.۷ درصدی نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته و افزایش ۱۱.۲۴ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ روبرو بوده است. ایسوس اعلام کرده که ۴۸ درصد درآمد آن‌ها مربوط به آسیا و ۳۵ درصد آن مربوط به اروپا است. آمریکای شمالی نیز سهم ۱۷ درصدی را در این میزان درآمد داشته است. همچنین درآمد عملیاتی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۵ کاهش ۰.۱۲ درصدی داشته؛ اما سود خالص در مقایسه با دوره‌ی مشابه سال گذشته افزایش ۱۳.۰۷ درصدی داشته است. سود خالص کمپانی در سه‌ماهه‌ی نخست امسال، ۴.۱۶۱ میلیارد دلار تایوان (۱۲۷.۶۹ میلیارد دلار آمریکا) بوده و درآمد عملیاتی ایسوس در سه‌ماهه‌ی اول امسال ۴.۶۹۷ میلیارد دلار تایوان (۱۴۴.۱۳ میلیون دلار) است.

با وجود نتایج خوب ایسوس در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶، به نظر می‌رسد که درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سال برای سرمایه گذاران، پایین باشد. بر اساس آمار منتشر شده توسط ایسوس، درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سال احتمالاً حدود ۹۵ تا ۱۰۰ میلیارد دلار تایوان (۲.۹۳ تا ۳.۰۸ میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود که نشان از کاهش ۹ تا ۱۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. کمپانی ایسوس اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی دوم امسال، احتمالاً درآمد این شرکت از بخش کامپیوتر‌های شخصی با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی و در بخش قطعات کامپیوتری با کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست روبرو خواهد شد؛ اگر‌چه با توجه به این آمار، درآمد این دو بخش نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه آمار سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۶ را مشاهده می‌کنید.

ایسوس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات