اپلی جدید در راه است؛ افزایش بودجه تحقیق و توسعه اپل از ۳ به ۱۰ میلیارد دلار

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل در سه ماهه نخست امسال برای اولین بار با کاهش فروش روبرو شد. بر اساس اخبار منتشر شده، اپل با افزایش سرمایه بخش R&D (تحقیقات و توسعه) خود به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در جستجوی راهکاری جدید برای تولید عظیم بعدی این کمپانی است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که قبلاْ اعلام شد فروش گوشی‌های آیفون بدون افزایش پیش می‌رود و بازار گوشی‌های هوشمند اشباع شده است. در این شرایط اپل برای جبران شکست‌ها (خصوصاً از دید سرمایه‌گذاران ) به دنبال تولید بزرگ بعدی خود است. اخبار جدید حاکی از این است که اپل سرمایه عظیمی را به بخش تحقیق و توسعه خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش‌های جدید، انتظار می‌رود که بودجه اختصاصی به بخش تحقیقات و توسعه اپل در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد. برای مقایسه، بودجه اپل در بخش تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۲ فقط ۳ میلیارد دلار بوده است. به نظر می رسد که اپل مشغول فعالیت جهت پیدا‌کردن تولید بزرگ بعدی خود است زیرا پیشرفت و به‌روز‌رسانی سرویس‌های نرم‌افزاری و قطعات سخت‌افزاری نیاز به چنین سرمایه عظیمی ندارد و شایعات زیادی در رابطه با محصولات جدید اپل به گوش می‌رسد. گزارش‌هایی در رابطه با تولید اتومبیل توسط اپل منتشر شده است (شایعاتی در رابطه با اتومبیل خودران وجود دارد)، همچنین اخباری در ارتباط با تلویزیون اپل به گوش می‌رسد. با توجه به بازار داغ واقعیت مجازی، احتمالا اپل نیز فعالیت خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

در هر صورت به نظر می‌رسد که تولید جدید اپل خارج از محدوده موبایل باشد که در ۹ سال گذشته نقطه قوت این کمپانی بوده است. البته اپل تنها شرکتی نیست که این میزان سرمایه را به بخش تحقیقات و توسعه خود اختصاص داده است. از سال ۲۰۱۴ به بعد، کمپانی‌های سامسونگ، گوگل، مایکروسافت، اینتل و آمازون نیز بیش از ۱۰ میلیارد دلار را به بخش تحقیقات و توسعه خود اختصاص داده‌اند. بنابراین اپل تنها شرکتی نیست که به دنبال تولید عظیم بعدی در صنعت تکنولوژی است.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا اپل موفق می‌شود که اختراع بزرگ دیگری را در صنعت تکنولوژی دنیا انجام دهد؟ به نظر شما این تولید عظیم صنعتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات