۵ قلم هوشمندی که نوشته و طراحی شما را به گوشی منتقل می‌کنند

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
قلم‌ها در دسترس‌ترین ابزاری هستند که می‌توانند اطلاعات مورد نظر ما را ثبت کنند. با ظهور قلم‌های هوشمند، نوشته‌ها و تصاویری که رسم کرده‌ایم روی دستگاه‌های هوشمند هم قابل نمایش می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ویژگی‌های این قلم‌ها بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

تکنولوژی دیجیتال، نوآوری را به همه جا سوق داده است و حالا نوبت قلم‌های معمولی است که جای خود را به قلم‌های هوشمند بدهند. با ترکیب فناوری‌هایی چون سنسورهای حساس به فشار، اسکن نوری، اتصال وایرلس و باتری‌های طولانی مدت، سازندگان دستگاه‌های دیجیتال موفق شدند که چنین قلم‌هایی را عرضه کنند.

این قلم‌های شگفت‌انگیز می‌توانند طراحی و نوشته‌ی روی کاغذ را به تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه‌ی شما منتقل کنند. شاید در عمل چیزی شبیه جادو به نظر برسد در حالی که قابلیت‌های این قلم‌ها فقط به این مورد محدود نمی‌شوند.

بعضی از این قلم‌های هوشمند می‌توانند متن نوشته شده، تصویر رسم شده یا صدای شما را در حافظه‌ی خود ذخیره کنند تا هر موقع امکان آن فراهم بود محتوای خود را به سیستم مورد نظر ارسال کنید. برای دستگاه‌هایی که از این نوع قلم‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، مدل‌های ساده‌تری در نظر گرفته شده است که قابلیت‌های فانتزی کمتری دارد و با کیفیت پایین‌تری محتوای دست‌نویس را به دستگاه منتقل می‌کند.

در ادامه با ۵ قلم هوشمند آشنا شوید:

۱. قلم هوشمند Neo N2 ؛ ۱۶۹ دلار

قلم هوشمند Neo N2

قلم هوشمند Neo قابلیت‌های معمول یک قلم هوشمند را دارد و می‌تواند محتوای نوشته را در خود ذخیره‌سازی کرده و بعد به دستگاه مورد نظر انتقال دهد. قلم نئو قابلیت تشخیص ۲۵۶ سطح فشار را دارد و دقت معقولی از خود ارائه می‌دهد. البته به این نکته توجه داشته باشید که قلم نئو تنها با برگه‌های مخصوص خود سازگاری دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های این قلم این است که متن نوشته شده را در حافظه‌ی داخلی خود ذخیره می‌کند. به طوری که می‌تواند محتوای ۱۰۰۰ صفحه‌ی دست نویس را در خود ذخیره کند. از این رو شما می‌توانید با اپلیکیشن Neo Notes نوشته‌های خود را در اورنوت ذخیره کنید.

این اپلیکیشن قابلیت شناسایی ۱۵ زبان را دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی، آلمانی و کره‌ای اشاره کرد. ضمن این که به شما اجازه می‌دهد تا برای نوشته یا تصویر خود از رنگ‌بندی‌های متفاوت استفاده کنید. شما می‌توانید فایل‌های خود را به فرمت SVG ذخیره کنید و در صورت لزوم از طریق نرم افزارهای مخصوص طراحی، آن‌ها را ویرایش کنید.

۲. قلم اسمارت مارکر Equil ؛ ۶۹۹ دلار

 قلم اسمارت مارکر Equil

با این قلم هوشمند می‌توانید متون را ضبط کرده و نوشته‌های رو تخته وایت برد را به دستگاه دیجیتال خود انتقال دهید. روش اتصال Equil از طریق بلوتوث است. ضمن این که می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن رایگان به نام Equil Note با دیگر دستگاه‌ها وارد ارتباط شود. فناوری به کار رفته در این قلم، این امکان را فراهم کرده است که روی سطح هر تخته وایت بردی قابل استفاده باشد. اگر چه قیمت این قلم بالا محسوب می‌شود اما ابزاری کاربردی برای معلمان و اساتید است تا اطلاعات خود را با دیگر همکاران به اشتراک بگذارند.

۳. قلم هوشمند WorldPenScan X؛ ۱۵۰ دلار

قلم WorldPenScan X

این قلم هوشمند با اسکن مواد چاپی و ضبط واژه‌ها و جمله‌ها، می‌تواند آن‌ها را به دستگاه‌هایی چون آی‌پد، آیفون و گوشی‌های اندرویدی ارسال کند. با WorldPenScan X می‌توانید فایل‌های خود را اسکن و ویرایش کنید. نرم‌افزار مربوط به قلم، زبان‌های انگلیسی، کره‌ای، ژاپنی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، ویتنامی، چینی و دیگر زبان‌های عجیب و غریب را می‌شناسد. از این رو در مکان‌های زیادی کاربرد دارد.

۴. قلم هوشمند Livescribe ؛ ۴۰۰ دلار

قلم هوشمند Livescribe

قلم Livescribe نه تنها نوشته‌های شما را در خود ذخیره می‌کند بلکه می‌تواند صدا را هم ضبط کند. به این ترتیب شما می‌توانید پس از یادداشت‌برداری در کلاس، با یک ضربه بر قلم خود عبارت‌های نوشته شده را با صدای استاد بشنوید. فایل‌های ذخیره شده با این قلم هم قابل ارسال به اورنوت هستند. ضمن این که می‌توانید تقریبا به هر دستگاه هوشمندی فایل‌های خود را انتقال دهید.

علاوه بر ۵۰۰ مگابایت فضایی که در Evernote Livescribe در اختیار دارید، از ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این قلم برخوردار هستید و می‌توانید به اندازهِ‌ی ۴۰۰ ساعت صدا و بی‌نهایت نوشته در آن ذخیره کنید. نکته‌ی جالب دیگری که در رابطه با این قلم وجود دارد این است که می‌تواند عملیات ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیمی را که روی کاغذ می‌نویسید برای شما محاسبه کند!

متاسفانه این قلم تنها روی کاغذهای مخصوص به خود کار می‌کند. با وجود این که این نوع قلم هوشمند قیمت مناسبی دارد اما نمی‌توان گفت که در بین قلم‌های هوشمند، گزینه‌ی ممتازی محسوب می‌شود.

۵. قلم هوشمند DotPen

قلم هوشمند DotPen

قلم هوشمند DotPen دارای ۱۴۳ میلی متر طول و ۱۱.۹ میلی متر قطر است. هر چند که این قلم هوشمند برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS طراحی شده است، اما در ظاهر بیشتر شبیه یک قلم معمولی است. نوک این قلم از مواد ترموپلاست و بادوام ساخته شده است. اصطکاک کمی با سطح داشته و حرکت روان و راحتی روی سطح شیشه‌ای دارد. بدنه‌ی قلم از آلومینیوم آندایز ساخته شده است و باتری آن می‌تواند تا ۱۲ ساعت دوام بیاورد.

از طرفی DotPen به هیچ برنامه‌ی پیش نصب یا اپلیکیشن خاصی نیاز ندارد و می‌تواند با برنامه‌هایی مثل اورنوت، ProCreate و دیگر برنامه‌ها کار کند. در کل یک قلم ۷۰ دلاری بهتر از این نمی‌تواند باشد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات