جزئیات جدیدی از رسوایی میتسوبیشی ارائه شد

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت میتسوبیشی اعلام کرد که آمار غیرواقعی که درباره میزان مصرف سوخت خودروهای این شرکت منتشر شد، شامل خودروهای فعلی و هم‌چنین محصولاتی است که دیگر تولید نمی‌شوند. برای اطلاع از جزئیات رسوایی میتسوبیشی با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه گذشته شرکت میتسوبیشی اعتراف کرد که میزان اعلام شده مصرف سوخت چهار خودروی کلاس مینی خود، با حقیقت تفاوت دارد. دو خودرو از این چهار خودرو با همکاری نیسان تولید شده بودند. اکنون این خودروساز اضافه کرده که خودروهای بیشتری نیز ممکن است به این لیست اضافه شوند. با این حال میتسوبیشی اعلام کرد که خودروهای بازار ایالات متحده کاملا با استاندارد‌های آلایندگی سازگار هستند و مشکلات موجود در رابطه با محصولات بازار ژاپن به وقوع پیوسته است.

بررسی های جدید میتسوبیشی حاکی از تأثیرگذاری این اشتباه بر روی ۹ خودروی این شرکت است. البته تعدادی از این خودروها دیگر در میان محصولات تولیدی این شرکت قرار ندارند و تولید آن‌ها متوقف شده است. میتسوبیشی اکنون اعلام کرده در حال بررسی ایرادات است و توانایی تأمین منابع مالی لازم برای کنترل عواقب این اشتباه را در اختیار دارد. براساس گزارش‌ها میتسوبیشی حداقل مبلغ ۱ میلیارد دلار را برای جبران خسارت مشتریان در خرید بنزین و پرداخت مابه‌ التفاوت مالیات، که برای خودرو های کم‌مصرف در نظر گرفته شده است، هزینه خواهد کرد.

گمانه زنی در مورد حرکت رو به افول میتسوبیشی در صنعت خودرو مدت‌ها است که شنیده می‌شود. به‌ خصوص در ایالات متحده، که میزان فروش و محبوبیت خودروهای این شرکت ژاپنی به شدت افت داشته است. به همین دلیل این شرکت سعی داشت تا با تغییر ماهیت خود از یک سازنده‌ی خودروهای اسپرت به شرکت تولید‌کننده‌ی خودروهای کم‌مصرف و هیبریدی، این افت محبوبیت را جبران کند. اما با رسوایی که در مورد مصرف سوخت و تولید آلاینده‌‌های خودروهای این شرکت پدیدار شده است، تلاش میتسوبیشی برای بقا سخت‌تر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات