تماشا کنید: کامپیوتر آل این وان با سیستم‌عامل Remix OS

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم‌عامل Remix OS به منظور تجربه‌ی اندروید در کامپیوترهای شخصی و لپتاپ طراحی شده است. شرکت Jide به عنوان توسعه‌دهنده‌ی این سیستم‌عامل به تازگی با همکاری یک شرکت چینی به نام AOC اقدام به تولید یک کامپیوتر آل این وان با سیستم‌عامل Remix کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Jide نام شرکتی است که توسعه‌ی سیستم‌عامل Remix را بر عهده دارد. این شرکت تلاش می‌کند تا با ارا‌ئه‌ی این سیستم‌عامل تجربه‌ی لذت‌بخش اندروید را در کامپیوترهای خانگی برای کاربران فراهم کند. تاکنون نسخه‌های مختلفی از این سیستم‌عامل ارائه شده و کاربران زیادی در حال استفاده از آن هستند.

Jide برای کسب سهم بیشتر از بازار، تلاش می‌کند تا رمیکس را بر روی دستگاه‌های مختلف عرضه کند. چندی پیش تعدادی لپ‌تاپ ارزان‌قیمت مجهز به این سیستم‌عامل معرفی شد و به تازگی نیز کامپیوترهای All In One مجهز به سیستم‌عامل رمیکس با همکاری Jide و AOC برای عرضه در بازار حرفه‌ای چین آماده شده‌اند.  البته به طور حتم نمی‌توان این کامپیوترها را کامپیوترهای حرفه‌ای نامید اما تجربه‌ی این سیستم‌عامل زیبا بر روی این دستگاه‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد.

سیستم‌عامل رمیکس هنوز در نسخه‌ی بتا یا آزمایشی قرار دارد اما قابلیت‌های جذاب و زیبای آن می‌تواند هر کاربری را برای نصب آزمایشی آن وسوسه کند. این سیستم‌عامل را می‌توان به صورت رایگان از وبسایت اصلی آن دریافت کرد. برخی قابلیت‌های جالب این سیستم‌عامل علاوه بر اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی، پنجره‌های شناور، منویی شبیه به منوی استارت، پشتیبانی از ماوس و کیبورد و برنامه‌ی مدیریت فایل است.

کامپیوتر آل‌ این وان شرکت AOC مجهز به یک صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی است. این کامپیوتر در ظرفیت‌های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. پورت‌های استاندارد شبکه، HDMI و یو‌اس‌بی در پشت این دستگاه قرار دارند و پردازنده‌ی آن نیز از نوع ARM Cortex A53 و با معماری ۶۴ بیتی است. مطمئنا قدرت پردازشی این کامپیوتر بالا نخواهد بود. یکی از ایراداتی که این کامپیوتر و سیستم‌عامل رمیکس به طور کلی دارد، عدم پشتیبانی کامل از گوگل پلی و خدمات گوگل است. البته این مشکل در بازار چین طبیعی است و شرکت Jide پیشنهاد می‌کند کاربران از مارکت‌های دیگر مانند اپ استور آمازون استفاده کنند و یا خدمات گوگل را به صورت دستی در سیستم‌عامل خود نصب کنند.

remix os
remix os
remix os
remix os
remix os

در مورد قیمت این کامپیوتر آل این وان خبری منتشر نشده است. این کامپیوتر در تابستان سال جاری به طور انحصاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات