پروژه‌های عکاسی: نیروی باشکوه امواج

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
عکاسی از امواج خروشان دریا، جذاب و نفس‌گیر است. تلاطم آب، صدای بر هم خوردن امواج و پاشیده شدن قطرات آب به هوا وقتی در قاب تصویر جاودانه می‌شوند، زیبایی و جذابیتی دیگر دارد. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این هم با دو عکاس دیگر همراه شده و این چشم انداز را از دریچه‌ی دوربین آنها دیدیم. این بار نوبت عکاس ماجراجوی دیگری است.
تبلیغات

عکاس استرالیایی "لوک شدبولت" (Luke Shadbolt)، در آخرین مجموعه تصاویر خود به سراغ نیروی باشکوه و در عین حال مخرب امواج خروشان دریا رفته است، این پروژه طوفان (Maelstorm) نام داشته و از تغییرات اقلیمی ناشی از پدیده‌ی ال نینو در سال ۲۰۱۶ گرفته شده است. شدبولت به دلایل حرفه‌ای، از افشای محل ثبت این تصاویر خودداری کرده است.

عکاس استرالیایی لوک شدبولت

او در سایت خود پیرامون این مجموعه، توضیحات بیش‌تری داده که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت. او این چنین نوشته است:

این مجموعه در واقع بیان دو روی طبیعت است. آفرینش و تخریب که هر دو همزمان با هم و در یک قالب رخ می‌دهند. شبیه به اکتشاف در تعادل نور و تاریکی که در ذات طبیعت نهفته است. انعکاسی مبهوت‌کننده از فاکتورهای زیستی که به صورت تصادفی و همراه با آشفتگی و بی‌نظمی زودگذر، دست به دست هم داده و خالق نیروی اقیانوسی قدرتمندی می‌شوند، نیرویی که در خلق و خوی سبعانه و وحشی‌اش، هیچ شباهتی به ذات اولیه خود ندارد.
عکاس استرالیایی لوک شدبولت

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم به تماشای تصاویر ثبت شده توسط آقای "شدبولت" بنشینید.

عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج
عکاسی از امواج

"لوک شدبولت" عکاسی است که هم به اصول عکاسی مدرن علاقه نشان می‌دهد و هم از عکاسی به سبک و سیاق کلاسیک لذت می‌برد. دوربین دیجیتال مورد علاقه‌ی او "Nikon D810" است؛ او معتقد است این دوربین ثبت کوچک‌ترین جزئیات را نیز ممکن کرده است. او پیش از ورود به عرصه‌ی هنر عکاسی، مدت‌ها به عنوان طراح، گرافیست و کارگردان هنری مشغول به فعالیت بود.

عکاس استرالیایی لوک شدبولت

او این روزها درگیر کار برای برندهای مطرحی همچون "Lancome"، سامسونگ و آئودی (Audi Australia) است. به همین مناسبت شاید بد نباشد سری هم به سایت عکاس زده و دیگر آثارش را نیز مشاهده کنید.

امیدوارم از تماشای این مجموعه نیز لذت برده باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات