آئودی R8جدید، خودرویی زاده شده در پیست برای خیابان‌های شهری

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی  به خودروی مسابقه‌ای R8 LMS خود افتخار زیادی می‌کند؛ زیرا این مدل از زمان ورودش به پیست در سال ۲۰۰۹، موفق به کسب ۳۲۳ پیروزی در مسابقات بین‌المللی شده و به یکی از بهترین‌های تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی بدل شده است. در همین راستا آئودی نسخه‌ی خاصی از R8 را معرفی کرده که نشانگر سابقه‌ی درخشان این شرکت در مسابقات اتومبیلرانی خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آئودی برای جشن گرفتن تمام سال‌های پیروزی‌ در مسابقات اتومبیلرانی، با الهام گرفتن از مدل مسابقه‌ای R8 که قهرمان مسابقات 24 ساعته‌ی استقامت پیست مشهور نوربرگ‌رینگ شده است، نسخه‌ای از آن را مخصوص خیابان‌ها و جاده‌های شهری با قابلیت‌های افزوده و امکانات خودرو‌های مسابقه‌ای معرفی کرده است.

آئودی R8
آئودی R8
آئودی R8

شرکت آئودی این مدل خاص را با نام طولانی R8 V10 Plus Selection 24h تنها در 24 دستگاه خواهد ساخت که تمامی این مدل‌ها فقط برای فروش در بازار کشور آلمان در نظر گرفته شده‌اند. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶۰۱ اسب بخاری آئودی R8 V10 پلاس بهره می‌برد.

رنگ مورد استفاده در بدنه‌ی این خودرو همان رنگ خودروی R8 LMS مسابقه‌ای است. نام این رنگ که برگرفته از پیست مسابقه‌ی سوزوکا‌ی ژاپن است، خاکستری مخصوص سوزوکا خوانده می‌شود. رنگ‌های های‌لایت روی بدنه نیز مشکی Mythos و قرمز Misano هستند که در R8 LMS نیز استفاده شده‌اند. در این مدل مخصوص جزئیاتی مانند پوشش روی موتور، بال عقب خودرو و دیفیوزر نصب شده زیر سپر عقب، از فایبر کربن براق ساخته شده‌اند. لوگوی R8 24h نیز بر روی پنل‌های کناری فایبر‌کربنی دو طرف اتومبیل که جلوی چرخ‌های عقبی نصب شده‌، چسبانده شده‌اند تا تفاوت ظاهری این مدل مشخص‌تر باشد.

آئودی R8
آئودی R8

در داخل اتاق نیز مخلوطی از چرم خاکستری رنگ و قطعات مختلف ساخته شده از فیبر کربن میزبان شما هستند. تمامی 24 دستگاه این مدل با داشتن پلاکی بر روی پایین در اتاق خود شماره‌ی منحصر به فرد خود را دارند. به گفته‌ی آئودی به زودی خریداران نسخه‌های معمولی R8 نیز می‌توانند با سفارش دادن چنین پلاکی، پیام مخصوص به خود را به خودرو اضافه کنند. از امکانات ویژه‌ی این خودرو که در مدل‌های عادی R8 دیده نمی‌شود، سیستم فرمان پویا، سیستم کنترل فعال فنربندی و دمپر‌ها و سیستم روشنایی لیزری برای چراغ‌های جلوی خودرو را می‌توان نام برد.

آئودی R8 V10 Plus Selection 24h با قیمت ۲۶۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات