هیوندای خبر از عرضه خودروهای هیبرید پلاگین جنسیس در آینده نزدیک داد

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هیوندا از تولیدکنندگان فعال در ارائه‌ی خودروهای هیدروژنی است. اما به دلیل استقبال بیشتر مردم از انواع الکتریکی و هیبریدی، غول خودروسازی کره جنوبی، خبر از تولید نسخه‌ی هیبرید پلاگین برند لوکس خود، جنسیس، داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حرکت خودروسازان به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی امری انکار نشدنی است. امروزه نسخه‌های هیبریدی و هیبرید پلاگین یکی از گزینه‌های محبوب مشتریان است. طبق آمار، فروش خودروهای پلاگین هیبرید در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ نسبت به سه‌ماهه‌ی اول سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است. با محبوبیت خاصی که خودروهای پلاگین هیبرید در میان مشتریان پیدا کرده است، جنسیس، برند لوکس هیوندای، به فکر اضافه کردن نسخه‌ی هیبرید پلاگین محصولات خود است.

اقدام به عرضه‌ی خودروی هیبریدی پلاگین، برای برندی که در حال گسترش محصولات خود است، گامی بزرگ و مؤثر تلقی می‌شود. دیگر برندهای لوکس بازار اعم از مرسدس بنز و بی‌ام‌و نیز در حال حاضر به تولید خودروهایی هیبریدی می‌پردازند و سابقه‌ی درخشانی در این امر دارند. دیو زوچوفسکی (Dave Zuchowski)، مدیرعامل بخش آمریکای شمالی هیوندای موتور در خصوص برنامه‌های جدید این شرکت گفته است:

تولید خودروهای پلاگین هیبرید از لحاظ توان فنی و تکنولوژی یک مرحله پایین‌تر از خودروهای پیل سوختی هیدروژن هیوندای است که ما پیش‌تر به توسعه‌ و عرضه‌ی آن‌ها پرداخته‌ایم. تولید مدل‌های هیبرید پلاگین به عنوان یکی از جنبه‌های مهم برندهای لوکس ارزیابی می‌شوند. ما معتقدیم که پیشرانه‌هایی که با سوخت‌های جایگزین کار می‌کنند، برای حضور برند در بازارهای مختلف جهانی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
مدیر عامل بخش آمریکا هیوندای

هیوندای و جنسیس از بیان جزئیات مربوط به جزئیات خودروی هیبرید پلاگین خود، خودداری کردند. خودروی سدان هیبرید پلاگین جنسیس به زودی عرضه خواهند شد و نسخه‌ی کراس‌اوور این برند نیز تا سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار می‌شود.

هیوندا یکی از برندهای فعال در زمینه‌ی سوخت‌های هیدروژنیی است. ولی خودروهای هیبریدی و هیبرید پلاگین فروش مناسب‌تری در مقایسه با نمونه‌های هیدروژنی دارند که می‌توان به تسلا مدل ۳ و نیسان لیف (Leaf) اشاره کرد. شما می‌توانید از مزایای خودروهای الکتریکی در نمونه‌های هیبرید پلاگین استفاده کنید؛ بدون این که نگرانی از بابت کمبود برد نهایی خودرو داشته باشید. این در حالی است که در انواع خودروهای هیدروژنی نیز می‌توان با تعبیه‌ی جایگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی سوخت هیدروژن ، نگرانی حداکثر طی مسافت را از بین برد. البته باید به هزینه‌های گزاف ایجاد زیرساخت‌‌های لازم در این خصوص نیز توجه کرد.

گسترش خودروهای هیبرید پلاگین یکی از دغدغه‌های خودروسازان امروزی شده است. قوانین مربوط به انتشار گازهای آلاینده هر روز سخت‌تر می‌شود و جنسیس برای بقا در بازار، می‌بایست نسخه‌ی هیبرید پلاگین را نیز به مشتریان ارائه دهد. ممکن است عرضه‌ی زود هنگام محصولی هیبریدی برای جنسیس ریسکی بزرگ باشد، ولی برای ادامه‌ی حیات در این بازار رقابتی می‎بایست خطر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات