بی ام و دوچرخه کروز M را همزمان با آغاز فروش M2 عرضه می‌‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از مدت‌ها انتظار، به تاریخ عرضه‌ی بی‌ام‌و اِم2 (BMW M2) کوپه نزدیک می‌شویم. همزمان با این رویداد، این خودروساز مطرح آلمانی برای جلب توجه به جدید‌ترین عضو خانواده‌ی سری M، از نسخه‌ی تولید محدود دوچرخه‌ی کروز M پرده‌برداری کرد. از این نسخه ۱۵۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و قطعات و مواد استفاده شده در آن شباهت بسیاری به M2 کوپه دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رنگ اصلی دوچرخه‌ی کروز M همانند M2، آبی متالیک موسوم به Long Beach یا ساحل طولانی است. بی‌ام‌و در زمینه‌ی طراحی و ساخت نیز سنگ تمام گذاشته و در کروز اِم از بهترین‌ قطعات و مواد استفاده کرده است. چهارچوب بدنه از آلومینیوم تراش خورده با روش هیدروفرم (Hydroform) است. جایگاه زین و قسمت‌های اتصال‌دهنده‌ی بدنه را فایبر کربن خالص تشکیل می‌دهد. در سیستم حرکت دوچرخه نیز از یک جعبه‌دنده‌ی ۳۰ سرعته‌ی شرکت شیمانو، ترمزهای هیدرولیک شیمانو و چرخ‌های ۲۸ اینچی استفاده شده است تا راحتی و بالانس‌ بودن راکب در تمام شرایط تضمین شود. برای هر چه خاص‌تر بودن این دوچرخه، بی‌ام‌و پلاک‌هایی را طراحی کرده است که بر بدنه‌ی دوچرخه قرار خواهد گرفت و شماره تولید هر دوچرخه را که عددی از ‍۱ تا ۱۵۰۰ است، مشخص خواهد کرد.

دوچرخه بی‌ام‌و

بدون شک نسخه‌ی تولید محدود از دوچرخه کروز M جزء یکی از برجسته‌ترین محصولات در لیست دوچرخه‌های سال ۲۰۱۶ خواهد بود. قیمت نهایی هر دوچرخه چیزی نزدیک به ۱۶۰۰ دلار خواهد بود. قیمت پایه‌ی بی‌ام‌و M2 کوپه نیز ۵۱,۷۰۰ دلار است.

این دوچرخه چه اهمیت خاصی دارد؟

شاید از آن دسته‌ افرادی باشید که با خود فکر می‌کنید، تبلیغ برای یک خودروی جدید، با ساخت یک دوچرخه تولید محدود کمی زیاده‌روی است. اما این قبیل کارها بی‌ام‌و را همیشه متمایز کرده است. در‌واقع این اقدام بی‌ام‌و کاملاً زیرکانه است چرا که از توجه روزافزونی که به محصول جدید خود معطوف شده است برای تبلیغ و در نتیجه سودآوری قابل توجهی را برای قسمت تولید دوچرخه خود کسب کند. ممکن است سود اصلی این تبلیغات نصیب کروز M شود، اما بدون شک بی‌ام‌و قصد دارد اندکی نظرها را به سوی دوچرخه‌های دیگر خود همانند Cruise ‌Bike و مهم‌تر از آن Cruise e-Bike جلب کند.

دوچرخه بی‌ام‌و

با توجه به تجربه‌ای که از راندن دوچرخه های بی‌ام‌و در طول زمان داریم، می‌توان با جرأت از آن‌ها به عنوان نرم‌ترین دوچرخه‌های موجود نام برد. البته تکنولوژی که در آن‌ها استفاده شده است، همانند دوچرخه‌های حرفه‌ای و تخصصی موجود در بازار نبوده است. اما دوچرخه‌های بی‌ام‌و هرگز برای بالاترین کارایی و استفاده‌ی تخصصی ساخته نشده‌اند. هدف از تولید آن‌ها استفاده‌ی بهینه و راحت در محیط شهری است. مطمئنا بی‌ام‌و این هدف را به بهترین صورت به عمل آورده است.

شاید نسخه‌ی تولید محدود دوچرخه M Cruise به اندازه‌ی خودرو M2 کوپه‌ افسون‌کننده نباشد، اما طرفداران دوچرخه‌سواری مطمئناً ارزش وقت و انرژی را که بی‌ام‌و برای تولید تنها ۱۵۰۰ نسخه از این دوچرخه صرف کرده است، می‌دانند. شاید این افراد حتی نتوانند M2 coupe را خریداری کنند، اما برای برطرف کردن نیاز خود به یک دوچرخه‌ی خوب و باکیفیت، به سراغ M Cruise‌ خواهند رفت. این همان چیزی است که این دوچرخه برای آن ساخته شده است. علاوه بر این‌ها، علم به این که دوچرخه‌ای که خریداری می‌کنید نسخه‌ای تولید محدود است، به شما احساس خاصی می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات