اپل استور پردرآمدترین بازار موبایلی سال ۲۰۱۵

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپ استور همواره جزو بخش‌های پر‌درآمد کمپانی اپل بوده است. طبق آمار‌های منتشر شده، این استور بیشترین سهم در‌آمد جهانی را در بین بازار سیستم عامل‌های مختلف، بدست آورده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس آمار منتشر شده در روز دوشنبه از سوی موسسه IDC‌، در سال گذشته ۵۶ درصد در‌آمد جهانی فروش برنامه‌ها به اپ‌استور اپل تعلق داشته است در حالی که سهم گوگل پلی ۳۶ درصد بوده است.

تنها ۱۵ درصد برنامه‌های نصب‌ شده مربوط به اپل بوده است اما سهم اپل از درآمد ۳۴.۲ میلیاردی برنامه‌‌ها بیش از دیگر شرکت‌ها بوده است.

در حقیقت با وجود کم‌شدن سهم برنامه‌های نصب‌شده اپل به میزان ۸ درصد در مقایسه با سال گذشته، سهم درآمد این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش ۳۶ درصدی داشته است.

موسسه IDC تخمین زده که کاربران گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ تقریباً ۱۵۶ میلیارد برنامه نصب کرده‌اند. میزان درآمد شرکت‌ها از طریق برنامه‌ها که توسط موسسه IDC اندازه‌گیری شده، شامل تبلیغات نمی‌شود که در این بخش فیسبوک و گوگل در‌آمد بالایی دارند.

این اطلاعات نشان از تغییرات در کمپانی اپل دارد. بیشتر در‌آمد اپل از فروش گوشی و کامپیوتر است اما این کمپانی توجه ویژه‌ای به بخش سرویس‌های کاری خود دارد که مهم‌ترین قسمت آن اپ استور است.

 یکی از دلایل درآمد بالای اپل از اپ استور این است که گوشی‌های اپل در رده گران‌ترین گوشی‌های بازار هستند و مشتریانی که این گوشی‌ها را خریداری می‌کنند حاضرند هزینه زیادی صرف خرید برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها کنند و به این ترتیب سود زیادی به جیب اپل سرازیر می‌شود.

رقیب اصلی اپ استور اپل کمپانی گوگل است که محبوب‌ترین بازار اندرویدی یعنی گوگل‌پلی را در اختیار دارد.

از آن جایی که تعداد گوشی‌های اندرویدی بیش از آیفون است میزان دانلود برنامه‌ها از گوگل‌پلی بیشتر از اپ استور و ۶۰ درصد سهم بازار است (مابقی سهم مربوط به بازارهای اندروید چینی و سرویس برنامه آمازون است). اما کاربران اندروید کمتر برای برنامه‌ها پول خرج می‌کنند و این برتری اپل در مقایسه با گوگل است.

در سه ماهه اول امسال سرویس برنامه‌های اپل با درآمد ۵.۹ میلیاردی، افزایش ۲۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

در کنفرانس مربوط به درآمد سه ماهه اول امسال تیم کوک، مدیر‌عامل اپل اعلام کرد: " درآمد سه ماهه اول امسال بالاترین میزان نسبت به گذشته بوده است." درآمد سرویس‌های اپل با ۲۰ درصد افزایش به ۶ میلیارد دلار رسیده و اپ استور با افزایش ۳۵ درصدی سود، رکورد بیشترین میزان درآمد مربوط به سه ماهه گذشته را شکست.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اپل در سال ۲۰۱۶ نیز همچنان بیشترین در‌آمد را از بازار جهانی برنامه‌ها خواهد داشت؟ آیا گوگل با احتساب درآمد تبلیغاتی، سود بیشتری نسبت به اپل داشته است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات