خریداران احتمالی یاهو تمایل بیشتری به خرید نقدی این شرکت دارند

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خریداران احتمالی یاهو که لیست نهایی آنها در حال کوچک شدن است و اکثرا شرکت‌های بزرگ ارتباطی و سرمایه‌گذاری هستند، پیشنهادات رسمی خود را به یاهو اعلام کرده‌اند. اکثر این شرکت‌ها در پیشنهادات خود تمایل به خرید نقدی و بدون شراکت با شرکتی دیگر را عنوان کرده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از اعلام رسمی یاهو برای فروش هسته‌ی اصلی اینترنتی این شرکت، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد خریداران احتمالی آن وجود داشت. لیست خریداران احتمالی طی گذشت زمان کوچک‌تر شد و این لیست در حال حاضر شامل ۱۰ پیشنهاد دهنده‌ی اصلی است. یک منبع آگاه از یاهو اعلام کرده که اکثر این شرکت‌ها، خرید نقدی و بدون مشارکت با شرکتی دیگر را پیشنهاد داده‌اند.

یکی از خریداران احتمالی بزرگ یاهو، ورایزون است. در لیست کوچک پیشنهاددهندگان، سرمایه‌گذاران بزرگی مانند شرکت TPG Capital LP نیز به چشم می‌خورند. اما شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند YP LLC که پیشنهاد خرید شراکتی را داده بودند، به مرور از این لیست حذف شدند.

البته شرکت‌هایی که به دلیل پیشنهاد پایین در دور ابتدایی از لیست حذف شدند، هنوز در لیست ذخیره‌ی یاهو قرار دارند. یکی از این پیشنهاددهندگان، مدیر شرکت Liberty Media یعنی جان مالون (John Malone) است که پیشنهاد ادغام یاهو با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سیستم خودش را داده بود. او عنوان کرده بود که این ادغام از لحاظ مالیاتی نیز برای یاهو بسیار سودمند است. منابعی که اخبار فروش یاهو را در اختیار رسانه‌ها می‌گذارند، درخواست کرده‌اند که نامی از آنها فاش نشود چون این اطلاعات به نوعی طبقه‌بندی شده هستند. از طرفی یاهو و دیگر شرکت‌های نامبرده شده نیز هیچ پاسخی در زمینه‌ی صحت یا عدم صحت این اخبار نداشته‌اند یا حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نشدند.

پس از فروش هسته‌ی اصلی تجارت اینترنتی یاهو و سلب امتیاز سهام ۳۵.۵ درصدی این شرکت از یاهو ژاپن، تنها چیزی که برای یاهو باقی می‌ماند، سهام ۱۵ درصدی این شرکت از شرکت تجارت الکترونیک Alibaba در چین است. البته سرمایه‌گذاران یاهو قصد داشتند این سهام را نیز به فروش برسانند که به دلیل نگرانی‌های مالیاتی از آن منصرف شدند.

وضعیت تجارت یاهو در حالت مناسبی نیست و این شرکت برای کوچک کردن بخش اینترنتش، کارمندان زیادی را اخراج کرده است. ماه گذشته نیز صندوق سرمایه‌گذاری Starboard که یکی از سرمایه‌گذاران فعال یاهو است، پیشنهاد داده بود تا تمامی هیات مدیره‌ی یاهو را تعویض کند. پس از مدتی تیم یاهو راضی شدند تا مدیر اجرای استاربورد یعنی جفری اسمیث (Jeffery Smith) به همراه سه مدیر دیگر به هیات مدیره‌ی یاهو اضافه شوند.

اما در مورد خریداران احتمالی یاهو، محتمل‌ترین گزینه، شرکت ورایزون است که به نظر می‌رسد پیشنهاد بهتر و جدی‌تری برای خرید هسته‌ی تجارت اینترنتی یاهو دارد. شرکت ورایزون توسط سه بانک معتبر سرمایه‌گذاری یعنی Guggenheim Partners LLC، LionTree LLC و Allen & Company پشتیبانی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات