افزایش درآمد مدیاتک در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶

یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مدیا‌تک یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان پردازنده‌های موبایلی است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، درآمد این شرکت در سه‌ماهه نخست سال، افزایش یافته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بازار تراشه‌های سیستمی در حال تغییر است. امروزه نیاز ابزار‌های پوشیدنی، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به پردازش داده بیشتر و بیشتر می‌شود. این پردازش‌ها از منابع مختلف مانند سنسور‌ها باید با مصرف انرژی محدود و ایجاد گرمای کمتر همراه باشد. شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت پردازنده‌های موبایلی فعالیت می‌کنند و یکی از موفق‌ترین آن‌ها شرکت مدیا‌تک است. مدیا‌تک کار خود را با طراحی قابلیت‌های موبایلی آغاز کرد و بعد از آن ساخت پردازنده‌های تبلت و سپس پردازنده گوشی‌های هوشمند را آغاز کرد. برای مدتی تولیدات مدیا‌تک به عنوان پردازنده‌های ضعیف در مقایسه با دیگر پردازنده‌ها شناخته می‌شدند. آن‌ها ارزان قیمت بودند و فقط در تولیدات پایین‌رده و گاهی میان‌رده استفاده می‌شدند. مدیاتک اولین شرکتی بود که ماژول پردازشی هشت هسته‌ای را (هر هشت هسته طوری طراحی شده بودند که همزمان کار می‌کردند) معرفی کرد. اگرچه برای اکثر برنامه‌ها استفاده از بیش از دو هسته، باعث مصرف انرژی می‌شود، اما این تکنولوژی مدیا‌تک توجه تمام شرکت‌های ساخت پردازنده را به خود جلب کرد. در سال‌های گذشته، مدیا‌تک طراحی پردازنده‌های خود را بهتر کرده و با قرار‌دادن تراشه‌های گرافیکی و مودم‌های LTE قدرتمند، پردازنده‌های خود را بهبود بخشیده است. با پیچیده‌تر شدن پردازنده‌های جدید این شرکت، قیمت آن‌ها نیز افزایش یافته و این نحوه انجام کار را تغییر و رقابت با دیگر برند‌های مطرح و شناخته شده غربی مانند اینتل، کوالکام و انویدیا را افزایش داده است. با تغییر شرایط مدیا‌تک برای رقابت در رده بالا، فشار قیمتی بیشتر شده است.

کمپانی مدیا‌تک به تازگی آمار فروش سه ماهه اول ۲۰۱۶ را ارائه کرده است و برخی از اعداد با افزایش روبرو بوده‌اند. حاشیه کلی درآمد این کمپانی از ۴۷.۱ درصد در سال گذشته به ۳۸.۱ درصد رسیده است. درآمد تلفیقی با کاهش ۹ درصدی در حدود ۱.۷۵ میلیارد دلار است. دلیل کاهش حاشیه درآمد این شرکت، وجود رقابت سخت در بازار پردازنده‌های موبایلی است. البته با توجه به رقابت مدیا‌تک با دیگر فروشندگان پردازنده، کاهش ۳۸ درصدی مطابق با پیش‌بینی‌های کاهش بین ۳۷ تا ۴۰ درصد است. درآمد کلی با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است. بر اساس گفته‌های سخنگوی مدیا‌تک این افزایش درآمد به دلیل فروش تعداد بیشتر پردازنده‌های رده بالا و همچنین ادغام درآمد Richtek است.

Helio P10

مدیا‌تک به دنبال متنوع کردن پردازنده‌های خود است. در کنار فاش شدن دستگاه‌های دارای پردازنده Helio X30، مدیا‌تک در حال سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش اینترنت اشیا (IoT) است که انتظار می‌رود کسب و کار در سطح جهانی را بهبود ببخشد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا مدیا‌تک پیشرفت‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد؟ آیا با گوشی‌های دارای پردازنده مدیا‌تک کار کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات