بخش ترجمه آفلاین مایکروسافت در iOS رقیب قدرتمندی برای گوگل

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در رقابت مترجم‌های متن حالا مایکروسافت در نسخه‌ی iOS سرویس خود، قابلیت ترجمه آفلاین را برای رقابت با ترجمه آفلاین گوگل، اضافه کرده است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه فوریه مایکروسافت با ارائه‌ی یک بروزرسانی در اپلیکیشن مترجم متن خود برای اندروید، قابلیت ترجمه‌ی آفلاین را به آن اضافه کرد و حالا همین ویژگی را در نسخه‌ی iOS اپلیکیشن یاد شده نیز افزوده است. درست مانند اپلیکیشن اندرویدی، در نسخه‌ی iOS نیز امکان یادگیری عمیق توسط مترجم وجود دارد. در پس این اپلیکیشن -یک شبکه‌ی طبیعی که توسط میلیون‌ها واژه تشکیل شده- کاری سنگین انجام می‌شود و سعی بر این شده تا ترجمه‌ی نهایی کیفیتی در حد نمونه‌های آنلاین داشته باشد. حتی اگر نتیجه‌ی مورد نظر شما در ترجمه مناسب با موضوع یا منظورتان نباشد، اما با توجه به صرفه‌جویی‌ انجام شده در زمان و هزینه، می‌توان گفت ارزشمند است.

از زمانی که مایکروسافت قابلیت ترجمه‌ی آفلاین را به نسخه‌ی اندرویدی مترجمش افزود، واقعا تجربه‌ای مشابه با سرویس گوگل در این پلتفرم را به شما منتقل می‌کند. اما علی‌رغم اینکه در نسخه‌ی اندروید می‌توان هر متنی را به صورت آفلاین ترجمه کرد -حتی ترجمه‌ی عکس‌های حاوی متن به زبان دلخواه- اما در نسخه‌ی iOS این شرایط تا پیش این وجود نداشت و فقط امکان ترجمه‌ی متن آن هم به صورت آنلاین وجود داشت. علاوه بر امکاناتی که اپلیکیشن مترجم متن مایکروسافت ارائه می‌کند حالا این اپلیکیشن را در واقع می‌توان اولین پلتفرمی دانست که از شبکه‌ی طبیعی برای رسیدن به هدف خود بهره می‌برد.

نسخه‌ی iOS اپلیکیشن مورد اشاره از ۴۳ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند؛ ولی برای استفاده‌ی آفلاین باید بسته‌ی زبان دلخواه خود را دانلود کنید و این در شرایطی است که نسخه‌ی اندروید در ابتدا با ۹ زبان منتشر شده بود. مایکروسافت اما اعلام کرده که قرار است تعداد زبان‌های مورد پشتیبانی را گسترش دهد. زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، روسی و اسپانیایی از جمله زبان‌های مورد پشتیبانی اپلیکیشن مورد بحث هستند.

شما می‌توانید اپلیکیشن مترجم متن مایکروسافت را از اپ‌استور و گوگل‌پلی دانلود کنید. حجم این اپلیکیشن حدود ۶۰ مگابایت است که با اضافه شدن بسته‌های زبان به ۲۵۰ مگابایت خواهد رسید.

به نظر شما در بخش ترجمه‌ی متن، مایکروسافت پیروز میدان خواهد بود یا گوگل؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات