بررسی جی 5 ال جی در وب سایت های معتبر فناوری

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
جی 5 ال‌ جی یکی از جاه طلبانه‌ترین دستگاه‌هایی است که کمپانی کره‌ای ال‌ جی تاکنون به مرحله‌ی تولید رسانده است. این محصول که به‌عنوان پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند ال‌ جی شناخته می‌شود از بدنه‌ای ماژولار، دوربینی فوق‌العاده و بدنه‌ای جذاب بهره می‌برد. با زومیت همراه بمانید تا بررسی این دستگاه عالی را در وب‌سایت‌های معتبر فناوری بخوانیم.
تبلیغات

شرکت ال‌جی در طول سال‌های گذشته با گوشی‌های هوشمند سری G بسیار عالی عمل کرده و توانسته در بسیاری جهات پا به پای رقیب بزرگ هم‌وطن خود حرکت کند. جی 5 با اینکه از نمایشگر کوچک‌تری نسبت به نسل‌های قبل خود برخوردار است، اما خوش تیپی خود را از پیشینیان خود به ارث برده است. شبیه به جی 3 و جی 4، جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی نیز از دوربینی فوق‌العاده برخوردار است. 

نمایشگر هم در این نسل همان مقدار QHD به اندازه نسل‌های قبلی است؛ اما حالا اندازه کوچکتری دارد و با کناره‌های باریک خود بسیار بیشتر خودنمایی می‌کند. اما از حرف تا عمل فاصله زیادی داریم؛ پس بیایید به بررسی وب‌سایت‌های فناوری معتبر دنیا که زودتر توانسته‌اند به این دستگاه دسترسی پیدا کنند، نگاهی بیندازیم و ببینم ال‌جی امسال چه پرچم‌داری را معرفی کرده است.

lg-g5

ورج

وب‌سایت ورج با اینکه از ارگونومی عالی جی 5 یاد می‌کند و می‌گوید از زمان جی 2، این دستگاه خوش دست‌ترین پرچم‌دار ال‌جی است، اما ایراد‌های زیادی هم به طراحی و ظاهر این دستگاه می‌گیرد و معتقد است این دستگاه باتوجه‌به کوچک‌تر شدن نمایشگر و عرض آن، حالا گوشه‌های تیزی دارد. درواقع ورج با اینکه ظاهر و ارگونومی جی 5 را بهتر از جی 4 می‌داند، اما معتقد است بدنه‌ی ماژولار باعث شده تا تناقض‌های در طراحی این دستگاه به وجود بیایید که شاید برای نسل بعد جای بهبود دارند.

در جهات دیگر و مخصوصا در بخش دوربین و بازده پردازنده، ورج معتقد است پرچم‌دار کمپانی کره‌ای یکی از بهترین‌های بازار است. برای مثال اشاره‌ی مستقیم ورج به بخش دوربین را بخوانید:

ال‌جی دوربین ۱۶ مگاپیکسل عالی خود با تثبیت‌کننده نوری تصاویر جی 4 و V10 را با ماژول ۸ مگاپیکسل زاویه عریض ترکیب کرده تا اکنون بتوان عکس‌های فوق‌العاده زیبا، با کیفیت و هنری گرفت.

بااین‌حال از موارد دیگری که ورج به جی 5 ایراد گرفته ماژول‌هایی هستند که هنوز به اندازه کافی کارایی لازم را از خود نشان نمی‌دهند و در موقعیت‌های خاص ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند.

Lg-G5

سی‌نت

وب‌سایت سی‌نت از بدنه ماژولار جی ۵ که اجازه‌ی استفاده از دیگر وسایل جانبی را می‌دهد و دوربینی که می‌تواند تصاویری فوق‌العاده را ثبت کند، بسیار راضی است. از خوبی‌های دیگر این دستگاه نیز از حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل افزایش و باتری قابل تعویض یاد می‌کند.

بخشی از بررسی جی ۵ ال‌جی در سی‌نت:

اگر به‌دنبال خرید ال‌جی جی 5 به دلیل امکان اضافه کردن ماژول‌های مختلف به آن هستید، این دستگاه را نخرید. تا ساخت ماژول‌های کاربردی‌تر توسط سازنده‌ها صبر کنید یا اینکه گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 7 اج را بخرید. در هر صورت اما اگر اولویت اول شما برای خرید دستگاه جدید قابل تعویض بودن باتری است، به سراغ جی 5 بروید.

البته سی‌نت معتقد است بدنه‌ی ماژولار جی ۵ به اندازه کافی وسوسه کننده نیست. همچنین دسترسی به دکمه‌ی منوی اپلیکیشن‌ها که تنها در پوسته‌های شخصی‌سازی وجود دارد را یک نقظه ضعف در طراحی نرم‌افزاری این دستگاه می‌بیند.

lg-g5

فوربس

وب‌سایت فوربس جی ۵ را یکی از بهترین پرچم‌داران امسال می‌داند و معتقد است این دستگاه بازده بسیار خوبی دارد و همه چیز نرم و روان در آن انجام می‌شود. بااین‌حال فوربس به بدنه‌ی این دستگاه اشکال جدی وارد کرده و گفته که بخش پایین دستگاه که قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی را دارد به‌صورت کامل پس از جدا شدن به یکدیگر متصل نمی‌شود. به همین دلیل فاصله‌ی کوچکی که بین بخش پایینی و بالایی دستگاه باقی می‌ماند در بخش راست بیشتر و در بخش چپ کمتر است. همین گپ بین دو بدنه باعث به هم ریختگی در طراحی بخش پایین و پشت دستگاه به وجود آورده است.

البته به اعتقاد فوربس، جی ۵ بسیار خوش دست است و زمانی‌که آن را در دست بگیرید، حس بسیار خوبی را منتقل می‌کند. بخش بزرگی از خوش‌دستی و این حس راضی‌کننده از طراحی و ظاهر دستگاه به بدنه‌ی فلزی دستگاه برمی‌گردد و بخش دیگر به نمایشگر کوچک‌تر شده ۵.۳ اینچی است که کمک کرده جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی حس یک کالای لوکس و خوش‌دست را منتقل کند.

در بخش بازده و عملکرد دستگاه نیز، فوربس جی 5 را بسیار سریع‌تر از جی 4 و V10 می‌داند؛ چرا که می‌تواند با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم اپلیکیشن‌ها را با سرعت بسیار زیادی باز کند و حرکت بین بخش‌های مختلف گوشی نیز با کمترین مکث انجام می‌شود.

lg-g5

فون آرنا

جی ۵ ال‌جی در مقایسه با نسل قبل خود بهبود‌های فراوانی داشته و اکنون یک پرچم‌دار بسیار قدرتمند و وسوسه‌کننده است. فون‌آرنا معتقد است حسگر اثر انگشت جی ۵ بسیار سریع و دقیق است، نمایشگر بسیار روشن و واضح خودنمایی می‌کند، رابط کاربری رنگ و بویی جدید به خود گرفته و حالا بسیار جذاب شده، در اجرای بازی‌ها انتظارات زیادی می‌توان از جی ۵ داشت، دوربین تصاویری فوق‌العاده در نور روز و شب به ثبت می‌رساند و با داشتن این دستگاه می‌توان از لوازم جانبی خاصی نیز بهره برد.

بااین‌حال لبه‌های کمی تیز جی ۵ مخصوصا در قسمت پایین باعث شده که در دست گرفتن آن کمی سخت باشد. محل قرارگیری حسگر اثر انگشت چندان راحت نیست و تصاویری که در محیط بسته گرفته می‌شوند معمولا به مشکل تراز سفیدی برمی‌خورند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات