ویدیوی جالب از حمل یک انسان توسط پهپادی با ۱۸ روتر

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
این روزها پهپادهای مختلفی با کاربردهای متفاوت روانه‌ی بازار می‌شوند. حالا در یک اقدام دیوانه‌وار شرکت E-Volo یک ابر پهپاد هیبریدی ساخته که می‌تواند انسان را نیز حمل کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در کمپانی آلمانی E-Volo مهندسان از ایمنی محصول ساخت خود که یک پهپاد سرنشین دار است به قدری اطمینان دارند که مدیرعامل این شرکت حاضر شده در تست پرواز با پهپاد خود داوطلب شود.

پهپاد هلیکوپتری هیبریدی خارق‌العاده این شرکت به صورت خاص می‌تواند سرنشین حمل کند. به منظور انجام این کار پهپاد یاد شده به تعدادی روتر بزرگ که به یکدیگر متصل شده‌اند، مجهز شده است.

این ابر پهپاد، از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد و دقت هدایت آن نسبت به آنچه با کنترلرهای معمولی ارائه می‌کنند بهتر است.

این شرکت آلمانی پس از انجام چند تست پرواز و هدایت به صورت راه دور، تصمیم گرفته تا یک انسان واقعی را با پهپاد خود حمل کند تا مشخص شود در این شرایط چگونه عمل می‌کند یا به عبارتی بهتر، انسان چگونه آن را هدایت خواهد کرد.

مسئولیت سقوط به عهده آلکساندر زوسل، رئیس کمپانی E-Volo بوده که احتمالا بسیار مشتاق است که دریابد آینده چنین محصولاتی چگونه می‌تواند در حمل و نقل شهری انقلاب ایجاد کند. در واقع هدف اصلی این شرکت نیز همین است.

خوشبختانه تست پرواز یاد شده به آرامی و در کمال آرامش انجام شده و زوسل نیز به انداز کافی مصمم و آرام بود تا خود کاری نکند و کنترل پرواز را به تیم خود مستقر روی زمین واگذار کند.

وی درباره پرواز خود می‌گوید:

«پرواز بسیار عالی بود. دستگاه نیز به طور کامل مناسب بود و هیچ لرزشی وجود نداشت. این کار یک حرکت بزرگ بود و اولین پرواز در واقع باورنکردنی بود.»

مدیرعامل شرکت مورد بحث اعلام کرده که بررسی‌های پیش از پرواز تنها ۲۰ ثانیه به طول انجامیده و پس از آن با فشردن اهرم حرکت پهپاد مورد اشاره، پرواز بلافاصله آغاز شده است. او همچنین بیان کرده آنچه هم اکنون به آن رسیده‌اند، واقعا باورنکردنی است. در زیر می‌توانید ویدیو جذاب این پرواز را مشاهده کنید.

البته پرواز مورد بحث با سرعتی آهسته و نیز در ارتفاعی کم انجام شده و قطعا در تست‌های آینده شاهد پرواز در ارتفاعات بالاتر و با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت توسط این پهپاد خواهیم بود.

ایده این ابر پهپاد که از آن به عنوان Volocopter هم یاد می‌کنند، به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد و اولین مدل آن یکسال بعد ساخته شد. شرکت E-Volo حالا چند سال است که در حال کار روی این دستگاه است و قصد دارد تا آن را در ابعاد بزرگ‌تر و نیز به تعداد بیشتر برای ورزش‌های هوایی عرضه کند.

البته پیشتر نیز پهپادهای هلیکوپتری هیبریدی نظیر Volocopter را دیده بودیم، اما اگر قرار باشد این محصول با چنین کیفیتی و با قابلیت حمل انسان توسط E-Volo توسعه یابد و به تولید انبوه برسد، قطعا این کمپانی در این راه یکی از رهبران و بازیگران اصلی خواهد بود.

نظر شما در مورد این پهپاد چیست؟ آیا ایده حمل انسان با پهپاد جذاب به نظر می‌رسد؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات