گلکسی اس 7 سامسونگ با فروش 10 میلیون نسخه، رکورد اولیه گلکسی اس 6 را پشت سر گذاشت

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کمپانی‌های مشهور سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در رقابتی سخت قرار دارند و هر ساله طوری هدف‌گذاری می‌کنند که بتوانند پرچمدارن جذاب‌تری نسبت به سال قبل داشته باشند. حالا خبری منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی اس ۷ توانسته رکورد فروش اولیه گلکسی اس ۶ را پشت سر بگذارد.
تبلیغات

معمولا پرچمداران کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و اپل فروش خوبی را تجربه می‌کنند و حداقل تا سال بعد از معرفی آنها، می‌توانیم فروش خوبی را برای این محصولات متصور باشیم. بنابراین کار این شرکت‌ها برای معرفی پرچمدار بهتر نسبت به دیگر رقبا سخت‌تر است.

به عنوان مثال، گلکسی اس ۶ یکی از بهترین پرچمداران سال گذشته است که همچنان جزو بهترین محصولات بازار به شمار می‌رود و ارزش خرید بالایی دارد. همین موضوع کار را برای سامسونگ سخت‌تر کرده است. با این وجود غول کره‌ای با معرفی گلکسی اس ۷ و اس ۷ نشان داد به خوبی روش معرفی یک پرچمدار جذاب و مشتری‌پسند را می‌داند. آمار فروش اولیه پرچمدار جدید سامسونگ، رکوردهای جالبی را نشان می‌دهد.

به گزارش Counterpoint Research، سامسونگ قصد دارد در اولین ماه فروش گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نسبت به مدت مشابه برای گلکسی اس ۶ و اس اج، تا ۲۰ درصد فروش بیشتری داشته باشد. شاید سری اس ۷ از نظر طراحی تفاوت نسبت به اس ۶ تفاوت چندانی نداشته باشند، ولی از نظر مشخصات داخلی اصلاحات قابل توجهی صورت گرفته است.

به جز استفاده از پردازنده‌های قدرتمند اکسینوس ۸۸۹۰ و اسنپدراگون ۸۲۰، بیرون‌زدگی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اس ۷ کمتر شده و استفاده از شیار کارت حافظه‌ی خارجی و قابلیت ضد آب دوباره به پرچمداران جدید این کمپانی بازگشته است. به همین دلیل کاربران بیشتری شیفته گلکسی اس ۷ شده‌اند.

کانترپوینت با بررسی‌های دقیق خود توانسته میزان فروش ۴۰ بازار مهم را بررسی کند. با اینکه آمار فروش اولیه گلکسی اس ۷ نسبت به گلکسی اس ۶ در مدت مشابه رشد زیادی ندارد ولی در برخی بازارها میزان رشد فروش تا ۵۰ درصد بوده است. این موسسه تخمین زده که سامسونگ تا کنون ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج فروخته است.

اینکه بتوانی در سطح گوشی‌های بالا رده برای خود نامی دست‌وپا کنی و همچنان جزو برترین‌های بازار باشی کار بسیار سختی است که سامسونگ به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است. حتی با بررسی‌های سال به سال در حالی که به نظر می‌رسد تولیدکنندگان با توجه به کاهش نوآوری‌های خود با مشکل روبرو شده‌اند، سامسونگ همچنان روش جذب مشتری بیشتر را می‌داند.

در حالی که کمپانی‌های چون ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی با مشکلات فروش دست و پنجه نرم می‌کنند، سری گلکسی اس ۷ سامسونگ نسبت به گلکسی اس ۶ تا ۲۰ درصد فروش بیشتری داشته که باعث شده در بازار گوشی‌های اندرویدی فضای زیادی برای دیگر کمپانی‌ها وجود نداشته باشد.

ال‌جی اخیرا از پرچمدار ماژولار خود به نام جی ۵ رونمایی کرده و تا چند روز دیگر پرچمدار اچ‌تی‌سی موسوم به اچ‌تی‌سی ۱۰ معرفی خواهد شد. اما تا کنون ۱۰ میلیون عاشق گوشی‌های پرچمدار، محصول سامسونگ را انتخاب کرده‌اند، شاید برای معرفی محصول جدید به منظور رقابت در سال ۲۰۱۶ کمی دیر شده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات