کیبورد بدون دکمه، پتنت جدید اپل برای استفاده در مک بوک های آینده

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ترک‌پد موجود در مک‌ بوک‌های امروزی فناوری بخصوصی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ اما اپل علاوه بر ترک‌پد، قصد دارد کیبورد مک بوک‌ها را نیز ارتقا دهد. از این‌رو این کمپانی پتنت مربوط به کیبورد بدون دکمه‌ی مک بوک را به ثبت رساند.
تبلیغات

شرکت اپل درخواست ثبت پتنت جدید خود را در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده که حال جزئیات این پتنت به صورت عمومی منتشر شده است. در این پتنت، اپل از فناوری مشابه فورس تاچ بهره برده که عملکرد آن بر اساس فشار انگشتان کاربر است که به کیبورد وارد می‌کند. این کمپانی در جدیدترین پتنت خود، فناوری مذکور را تحت عنوان محصولی مسطح، تمیز و قابل سفارشی کردن که به فشار انگشتان کاربر واکنش نشان می‌دهد، توصیف کرده است.

اپل این فناوری را که از ورودی‌های خاص دستورات را دریافت می‌کند zero-travel نامیده است؛ در این فناوری هنگام کار کردن با کیبورد، هیچ کلید یا سطح محرک وجود ندارد که کاربر آن‌ها را فشار دهد و این نوع کیبورد تنها حس فشرده شدن دکمه‌ها را در کاربر القا می‌کنند.

از بزرگ‌ترین مزیت این نوع کیبورد می‌توان به سفارشی کردن آن اشاره کرد. کاربر می‌تواند بر اساس نیازهای خود ترک پد، ماشین حساب و چندین کیبورد را به سطح این فناوری اضافه کند.

کیبورد جدید مک بوک

اما در این فناوری چگونه می‌توان محل دکمه‌ها، کیبورد، ترک پد و ماشین حساب را تشخیص داد؟ اپل در این پتنت عملکرد فناوری جدید را به این شکل توضیح داده که تشخیص همه‌ی این موارد به کمک سوراخ‌هایی در مقیاس بسیار کوچک انجام می‌شود. همان طوری که در شکل بالا نیز مشاهده می‌کنید، این سوراخ‌ها نیز با روشنایی که کیبورد دارد قابل تشخیص هستند. از دیگر مزیت‌های این فناوری می‌توان به درصد خرابی کم دکمه‌ها، آلودگی بسیار کم و دیگر آسیب‌ها اشاره کرد. 

البته تا به حال همه‌ی پتنت‌های ثبت شده‌ توسط کمپانی‌های بزرگ مانند اپل به واقعیت تبدیل نشده است و ممکن است سال‌ها برای استفاده از پتنت‌های ثبت شده به طول انجامد. شرکت اپل در اوایل سال جاری میلادی پتنتی را به ثبت رسانده که در آن‌ از نوعی فناوری خاص برای تعامل با سطوح لمسی که حتی در کار کردن با آن نیاز به لمس کردن نیست، استفاده کرده است؛ حال به نظر می‌رسد اپل در آینده قادر خواهد بود با تلفیق این دو فناوری مک بوک‌هایی دور از تصور تولید کند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات