آپدیت جدید مسنجر فیسبوک امکان چت با اسکن کد را فراهم می کند

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک که لقب بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا را یدک می‌کشد در خبری جدید اعلام کرده که چت بین کاربران را با اضافه کردن کدهای مخصوص پروفایل کاربری اعضا آسان‌تر کرده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

ایجاد رابطه دوستی با افراد دیگر در پیام‌رسان فیسبوک آسان‌تر شده است. در بروزرسانی جدیدی که روز چهارشنبه برای این پیام‌رسان منتشر شد، اطراف تصویر پروفایل هر کاربر یک دایره و الگویی خاص قرار گرفته که با اسکن کد یاد شده هر کاربر می‌توان با وی شروع به گپ و گفتگو کرد.

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا همچنین لینک‌های پیام‌رسان خود را معرفی کرد که به صورت بسیار کوتاه و خلاصه برای هر کاربر یک لینک اختصاصی بر اساس نام کاربری وی ایجاد شده است مانند m.me/username.

facebook profile codes

این خبر توسط موسس و مدیرعامل کنونی فیسبوک، مارک زاکربرگ اعلام شد. او برای اولین بار با اشتراک گذاری کد پیام‌رسان مخصوص به مدیر ارشد این پیام‌رسان و دیوید مارکوس، امکان جدید شبکه اجتماعی‌اش را معرفی کرد.

اگر نام قابلیت جدید مورد اشاره برای شما آشنا به نظر می‌آید، به این دلیل است که اسنپ‌چت نیز ویژگی مشابهی را از سال ۲۰۱۵ ارائه کرده که Snapcodes نام دارد. اما اضافه شدن این قابلیت در فیسبوک به نظر بیشتر برای بحث تجاری سازی پیام‌رسان این شبکه اجتماعی است. در پست روز چهارشنبه بلاگ این شبکه اجتماعی، توضیح داده شده که چگونه این ویژگی جدید باعث می‌شود تا کاربران بتوانند کسب و کارهای مورد نظرشان را نیز یافته و با آن‌ها گفتگو کنند.

در پست یاد شده همچنین گفته شده که کسب‌ و کارهای مختلف می‌توانند با استفاده از لینک‌های مخصوص پیام‌رسان خود و انتشار آن در تبلیغات، امکان این را به کاربران خود بدهند تا به راحتی از طریق لینک‌ مورد اشاره با آن‌ها از طریق پیام‌رسان فیسبوک در ارتباط باشند و به صورت مستفیم بتوانند به ارسال پیام بپردازند.

کسب و کارهای مختلف در فیسبوک یک امکان اضافه را نیز در اختیار دارند که ایجاد گفتگو با مشتریان آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. نام‌های کاربری صفحات نیز به زودی در زیر عنوان آن‌ها به نمایش در خواهند آمد. همچنین در صفحات، پیش از اینکه پیام‌های کوتاه متنی ارسال شوند می‌توان متن خوش آمد گویی تنظیم کرد که به عنوان پیامی جدید در مکالمه ظاهر خواهند شد. پیام خوش آمدگویی را می‌توان از طریق بخش تنظیمات صفحه اضافه یا ویرایش کرد.

در پست روز چهارشنبه فیسبوک، مارکوس همچنین آمار جالبی را منتشر کرد و اعلام کرد که پیام‌رسان فیسبوک هم اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این موضوع علاوه بر اینکه نشان دهنده توجه ویژه این غول شبکه‌های اجتماعی به کاربران موبایل برای چت از طریق پیام‌رسان است بلکه یک رقم بسیار خیره کننده محسوب می‌شود. مارکوس در ادامه اعلام کرده که هر ماه بیش از یک میلیارد پیام بین کاربران، صفحات و کسب و کارهای مختلف از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک رد و بدل می‌شود.

نظر شما در مورد پیام‌رسان فیسبوک چیست؟ آیا با اضافه شدن قابلیت لینک‌های مخصوص و کدهای پروفایل کاربری، کاربران بیشتری به استفاده از این پیام‌رسان روی خواهند آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات