همکاری تویوتا و مایکروسافت برای ارتباط خودروها

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دو شرکت پیشتاز حوزه‌های فناوری و خودرو دست به همکاری مشترک در پروژه جدیدی زده‌اند. هر چند تویوتا پیش از این نیز سابقه‌ی همکاری با مایکروسافت را داشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا از جزئیات این پروژه بیشتر مطلع شوید.
تبلیغات

تویوتا به منظور گسترش تحقیقات و توسعه بر روی ارتباط میان خودروها با مایکروسافت سرمایه گذاری مشترک انجام می‌دهد. این همکاری که به پروژه‌ی "ارتباط تویوتا" شناخته می‌شود، موجب شده تا از پلتفرم محاسبات ابری آژور (Azure) مایکروسافت در خودروهای تویوتا بهره‌برداری شود.

تویوتا تصریح کرده است که این همکاری باعث تحکیم فعالیت‌های این شرکت در راستای مدیریت اطلاعات و تحلیل داده‌ها می‌شود. این همکاری یک پشتیبانی تمام عیار به حساب می‌آید به طوری که از سرویس تلماتیک آغاز شده و به مدل بیمه‌ی قیمت بر پایه کارکرد ختم می‌شود؛ سرویس تلماتیک رفتار و علایق راننده را می‌آموزد و مدل قیمتی بر پایه کارکرد، الگوهای رانندگی را ذخیره سازی می‌کند. در این همکاری مشترک ایجاد یک شبکه گسترده میان خودروهای تویوتا پیش بینی شده است تا بتواند اطلاعات ترافیکی و شرایط جوی در بین خودروهای تویوتا به اشتراک گذاشته شود.

تویوتا

پروژه‌ی ارتباط میان خودروهای تویوتا از شهر پلانو (Plano) در تگزاس آغاز خواهد شد. شهر پلانو مقر اصلی تویوتا در ایالات متحده امریکا بوده و مکان مناسب برای همکاری مشترک مهندسان مایکروسافت با تویوتا است. زک هیکزس(Zack Hicks) نماینده ارشد اطلاعات تویوتا در امریکا شمالی در این خصوص گفت:

ارتباط میان خودروهای تویوتا تکنولوژی است که نه تنها موجب تسهیل در امور می‌شود بلکه زندگی را آسوده‌ کرده و به ما کمک می‌کند تا در مسیر انسانیت قدم برداریم. کمپانی سازنده پشتیبانی گسترده‌ای از سرویس داده‌های مشتریان، فروشندگان، وابستگان و ناوگان خدمات تویوتا را انجام می‌دهد.

طبق اعلام تویوتا همکاری‌های موجود بین دو شرکت مایکروسافت و تویوتا بسیار گسترش یافته است. از سال ۲۰۱۱، دو شرکت مذکور برای ارائه سیستم تلماتیک وارد فاز همکاری مشترک شده‌اند ولی تویوتا اولین شرکتی نیست که مایکروسافت آژور را به خدمت گرفته است بلکه اخیراً نیسان برای ارتقاء سیستم سرگرمی موجود در خودروهای خود این پلتفرم مایکروسافت را انتخاب کرده است.

تویوتا و ماکروسافت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات