بنچمارک‌های کرین 955 هواوی نشان از برتری اندک پی 9 در مقابل میت 8 دارد

جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دو روز قبل کمپانی هواوی در جریان رویداد اختصاصی خود در لندن از جدیدترین پرچمدار این شرکت به نام P9 رونمایی کرد. این گوشی به پردازنده‌ی کرین ۹۵۵ هواوی مجهز شده که نتایج بنچمارک‌های این پردازنده نشان از برتری اندک پی ۹ نسبت به میت ۸ هواوی دارد.
تبلیغات

هواوی دو روز قبل از پرچمداران جدید خود در سال ۲۰۱۶ به نام پی ۹ و پی ۹ پلاس رونمایی کرد. هر دو گوشی در جریان رویداد اختصاصی این غول چینی در لندن با تمرکز بر دوربین دوگانه Leica معرفی شدند. پی ۹ و پی ۹ پلاس به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۵۵ ساخت هواوی با ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex A72 با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ای پردازشی Cortex A53 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز مجهز شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

میت ۸ از جمله پرچمداران سال گذشته هواوی است که به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۵۰ مجهز شده است. وب‌سایت GSMArena با بررسی نتایج به دست آمده از بنچمارک‌های مختلف، مقایسه‌ای از عملکرد پی ۹ و میت ۸ داشته تا ببینیم کارایی پردازنده‌ی کرین ۹۵۵ نسبت به کرین ۹۵۰ چگونه است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex A72 با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز روی پردازنده‌ی کرین ۹۵۵ نسبت به کرین ۹۵۰ تا ۲۰۰ مگاسیکل بهتر است. ضمن اینکه هر دو پردازنده از ۴ هسته‌ی پردازشی Cortex A53 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Mali T880 MP4 بهره می‌برند.

در ادامه می‌توانید نتایج به دست آمده از نسخه‌ی پیش از عرضه‌ی پی ۹ (ممکن است در نسخه‌ی نهایی یا بعد از بروزرسانی‌های مختلف نتایج متفاوت باشد) و مقایسه آن با میت ۸ هواوی و دیگر پرچمداران بازار را مشاهده کنید.

در تست چند هسته‌ای گیگ‌بنچ، پی ۹ هواوی ۳۰۰ امتیاز کمتر از میت ۸ به دست آورده است. عملکرد میان این دو گوشی در تست تک‌ هسته‌ای گیک‌بنچ و بنچمارک Basemark خیلی نزدیک و تگاتنگ به نظر می‌رسد. در تست‌های گرافیکی GFXBench نیز هر دو گوشی در حالت offscreen نرخ ۱۰ فریم در ثانیه و در حالت onscreen نرخ ۱۱ فریم در ثانیه را ارائه می‌کنند.

شاید تنها تفاوت میان پی ۹ و میت ۸ هواوی در بنچمارک Basemark X باشد که کرین ۹۵۵ با اختلاف ۱۵۰۰ امتیازی نسبت به کرین ۹۵۰، برتری محسوسی دارد. اما همچنان اختلاف پی ۹ با رقبایی چون گلکسی اس ۶ سامسونگ و اکسپریا زد ۵ سونی خیلی زیاد است و بین پرچمدار جدید هواوی با اکسپریا زد ۵ سونی می‌توان ۷۰۰۰ امتیاز اختلاف را مشاهده کرد.

البته همچنان باید منتظر باشیم تا تست‌های تکمیلی و واقعی‌تر روی نسخه‌ی نهایی پی ۹ انجام شود تا عملکرد این گوشی مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

به نظر شما پی ۹ هواوی می‌تواند در مقابل رقبای سرسخت خود مقاومت کند؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید هواوی به صفحه‌ی هواوی پی 9 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات