الحاقیه بیمه شخص ثالث در سال 95 را تا 21 فروردین خریداری کنید

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
الحاقیه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث برای افرادی که تاریخ تمدید یا خرید بیمه‌شان از ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ به بعد است، ضرورت دارد. اما چرا باید الحاقیه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث در سال ۹۵ را دریافت کرد؟ برای پاسخ به این سئوال همراه زومیت باشید تا از دلایل خرید این الحاقیه تا قبل از ۲۱ فروردین آشنا شوید.
تبلیغات

الحاقیه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث را رانندگانی که تاریخ تمدید یا خرید بیمه خودرویشان ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ است،  باید خریداری کنند. اما دلیل خرید الحاقیه و الزام آن تا قبل از ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ چیست؟

چرا الحاقیه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث؟

در بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث، میزان خسارتی که شرکت بیمه آن را جبران می‌کند آورده شده است و قیمت بیمه‌ی شخص ثالث بر اساس آن مشخص می‌شود. با گران شدن مبلغ دیه، حداکثر مبلغ تعهدات شرکت بیمه افزایش می‌یابد و باید برای پوشش کامل به ویژه در ماه‌های حرام، الحاقیه بیمه‌نامه را خریداری کرد. 

امسال افزایش قیمت دیه به صورتی بود که مبلغ دیه‌ی ماه‌های عادی به ۱۹۰ میلیون تومان رسید که از حداکثر مبلغ تحت پوشش سال قبل یعنی دیه ماه‌های حرام سال ۹۴ یعنی ۲۲۰ میلیون تومان کمتر است. بدین ترتیب در صورت استفاده از بیمه شخص ثالث در ماه‌های عادی قمری نیازی به دریافت الحاقیه نبود.

با شروع اولین ماه حرام قمری در سال ۱۳۹۵ شمسی، سقف تعهدات بیمه‌ی شخص ثالث باید به مبلغ دیه ماه‌های حرام یعنی ۲۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد. به همین دلیل رانندگان خودروهای شخصی و عمومی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی در صورت اتفاق افتادن حادثه، باید الحاقیه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث در سال ۹۵ را خریداری کنند.

چرا قبل از ۲۱ فروردین باید خرید؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ هجری شمسی برابر با ۱ رجب ۱۴۳۷ هجری قمری است و اولین روز از ماه‌های حرام سال ۹۵ خواهد بود که شامل دیه‌ی ۲۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌شود. به همین خاطر بیمه‌ی مرکزی از همه رانندگان درخواست کرده است برای جلوگیری از ضررشان در صورت بروز حادثه، حتماً پیش از آغاز روز ۲۱ فروردین ۹۵ نسبت به دریافت الحاقیه اقدام کنند.

ماه‌های حرام کدامند؟

ماه‌های قمری رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم به عنوان ماه‌های حرام شناخته می‌شوند. در ماه‌های حرام، جنگ کردن به غیر از دفاع حرام بوده و دیه در این ماه‌ها بیشتر می‌شود.

میزان دیه ماه‌های حرام

دیه ماه‌های حرام نسبت به ماه‌های عادی یک سوم بیشتر است؛ یعنی دیه ماه‌های حرام حدود ۱.۳ ماه‌های دیگر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات