آل این وان ایسر با سیستم‌ عامل کروم و مختص برگزاری ویدیوکنفرانس معرفی شد

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رایانه رومیزی جدید ایسر که دارای صفحه نمایشی تقریبا ۲۴ اینچی است، یک مدل لوکس برای کنفرانس‌های ویدیویی یک تیم کوچک در جلسات مختلف به شمار می‌رود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با ساخت یک رایانه All in one با سیستم عامل کروم که مخصوص ویدیو کنفرانس‌ها تولید شده، سیستم عامل گوگل در حال حرکت جدی به سمت تجارت رایانه‌های رومیزی پیش می‌رود. ایسر و گوگل اخیرا از محصول مورد بحث  رونمایی کرده‌اند و همانطور که اشاره شد، هدف اصلی از ساخت آن، ارائه کنفرانس‌های ویدیویی در جلسات و دیدارهای بین شرکت‌ها است.

بنا به اعلام گوگل، این محصول جدید ایسر برای کنفرانس‌های تصویری کوچک، با اندازه ۲ نفر مناسب است. مشخصات این دستگاه برای کنفرانس‌های بزرگ‌تر راه حل مناسبی نیست زیرا در چنین دیدارهایی معمولا استفاده از دوربین‌هایی با کیفیت و صفحه نمایش‌های بزرگ ۴۰ اینچی، ترجیح داده می‌شود. اما برای تیم‌های کوچک که نیاز به برگزاری دیدار و ملاقات در نواحی مختلف دارند، می‌تواند یک راه‌حل بسیار کاربردی تلقی شود.

به‌نظر می‌رسد این دستگاه جدید ایسر بر اساس Chromebase 24 باشد که شرکت مورد بحث آن را در ماه ژانویه معرفی کرد ولی هنوز عرضه نشده است. رایانه کرومی جدید ایسر مجهز به صفحه نمایشی ۲۳/۸۸ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p است و در آن ۴ میکروفون تعبیه شده و همچنین دو بلندگو نیز دارد و در نهایت هم یک دوربین اچ‌دی با قابلیت تنظیم از جمله سایر مشخصه‌های این محصول هستند.

جدا از اینکه هدف از ساخت دستگاه مورد اشاره، برگزاری ویدیو کنفرانس است، اما انتظار می‌رود به محصولی فراتر از یک دستگاه با سیستم عامل کروم باشد. ۴ گیگابایت رم پردازشی در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی و پردازنده دو هسته‌ای اینتل مدل 3215U که فرکانس کاری هر هسته آن روی ۱/۷ گیگاهرتز تنظیم شده، ترکیب قدرت سخت افزاری پردازشی این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

کروم‌بوک‌ها هنوز هم هنگام خرید لپ‌تاپ‌ها اولین گزینه مورد نظر مشتریان نیستند. اما برای کارهای تجاری، مدارس و دیگر سازمان‌ها، دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم در حال پیشرفت خوبی هستند. تحقیقات بازاری شرکت IDC اعلام کرده که در ماه ژانویه انتظار می‌رود بازار برای کروم‌بوک‌ها و دستگاه‌هایی که از سیستم عامل کروم بهره می‌برند، رشد کند و این در شرایطی خواهد بود که بازار رایانه‌های معمولی در حال سقوط است. اینکه حالا ایسر دستگاهی ساخته که از سیستم عامل Chrome OS بهره می‌برد و صرفا برای هدف خاصی ساخته شده، تقاضا را برای این سیستم عامل بالاتر می‌برد و می‌تواند عامل مشوقی برای تولید کنندگان دیگر رایانه‌ها باشد تا آن‌‌ها هم از سیستم عامل مورد اشاره بیشتر در محصولات خود استفاده کنند.

محصول کرومی جدید ایسر هم اکنون با قیمت ۸۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار دارد. این محصول توسط Promevo به فروش می‌رسد که یکی از نماینده‌های فروش کروم‌بوک و اپلیکیشن‌های دیگر گوگل است. قیمت تعیین شده برای این محصول شامل شارژ ۲۵۰ دلاری گوگل برای کروم‌باکس نیز می‌شود که به منظور پشتیبانی و مدیریت جلسات بکار می‌رود.

اما از نظر شما آینده سیستم عامل کروم چه خواهد شد؟ آیا این سیستم عامل می‌تواند روزی سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرد؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات