تحلیلگران معتقدند سامسونگ فصل سختی را پشت سرگذاشته است

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی پیش گزارشی از کره توسط تحلیلگران بازار گردآوری شده بود که سه ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۱۶ درخشانی را برای سامسونگ پیش‌بینی می‌کرد. اما ظاهرا همه چیز در طول چند روز گذشته تغییر کرده و حالا گزارش‌های جدید حاکی از سه ماهه‌ی خوبی برای سامسونگ نیست.
تبلیغات

بنابر گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده، فروش سامسونگ در چین همچنان در حال افت است. در واقع در بحث اعداد و ارقام سامسونگ نسبت به سال گذشته متحمل ۶.۱۷ درصد کاهش فروش محصولات خود در چین بوده است. اگر بخواهیم فروش دو سال اخیر این کمپانی کره‌ای در چین را هم در نظر بگیریم، سامسونگ کاهش فروشی ۲۲.۸ درصدی را تجربه کرده که ضربه بزرگی به مقدار درآمد و سود این شرکت وارد آورده است.

در بخش دیگری از این گزارش نیز گفته شده که ضرر و زیان بخش Samsung Display بیشتر از مقداری خواهد بود که پیش‌بینی می‌شد. پیش از این ضرر بخش Display سامسونگ را در حدود ۱۷۴ میلیون دلار پیش‌بینی می‌کردند در حالی که رقم اصلی آن بسیار بالاتر شده و حالا تا ۵۲۱ میلیون دلار رسیده است. این زیان زیاد به دلیل کاهش قیمت پنل‌های LCD و فروش ضعیف بوده است.

شاید تنها خبر خوب برای سامسونگ مربوط به ۳ ماهه گذشته، به میزان فروش گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge باز می‌گردد. البته نمی‌توان تمام درآمد و بهبود سود کمپانی را مربوط به دو گوشی هوشمند تازه وارد سامسونگ دانست که به تازگی به برخی بازار‌ها وارد شده‌اند. اواخر همین هفته گزارش جدید سه ماهه ابتدایی ۲۰۱۶ سامسونگ منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات