آیفون SE در مقایسه با آیفون 6 اس، مقاومت کمتری در برابر آب و سایر تهدیدها دارد

سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
آیفون SE در رقابت با آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس در زمینه مقاومت در برابر تهدید‌های خارجی چندان حرف زیادی برای گفتن ندارد و می‌توان به این موضوع از طریق ویدیو موجود در این مقاله از زومیت پی‌برد.
تبلیغات

اپل چندی پیش آیفون جدیدی را با نام آیفون اس‌ای (SE) معرفی کرد که از لحاظ سخت‌افزاری شباهت‌های زیادی به آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس داشت. حال ویدیویی از آن منتشر شده که نشان می‌دهد این محصول از لحاظ مقاومت در برابر ضربات و شرایط دشوار، در مقابل دو هم خانواده‌ی دیگرش چندان حرف زیادی برای گفتن ندارد. در این ویدیو هر سه محصول مورد تست مقاومت در برابر آب، ضربه و فشار قرار می‌گیرند.

تست‌های دشواری که در این ویدیو روی آیفون اس‌ای، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس انجام شد، نشان داد که طراحی جمع و جور عملا به معنای مقاومت بیشتر در برابر فشار‌ها و تهدیدات خارجی نیست و دو محصول دیگر بهتر از آیفون اس‌ای عمل کردند و این در حالی است که آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس نمایشگری ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی داشتند که بسیار بزرگ‌تر از نمایشگر آیفون SE به حساب می‌آید. در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو

SquareTrade این بررسی را انجام داده و مدعی شده است که آیفون اس‌ای در زیر ۱۶۰ پوند فشار خم می‌شود و این در حالی است که آیفون ۶ اس با بدنه نازک‌تری که دارد، با ۱۰ پوند فشار بیشتر از ۱۶۰ پوند خم شده است. از سوی دیگر آیفون اس‌ای در فشار ۱۷۸ پوند کاملا شکسته می‌شود و این همان میزان فشاری است که آیفون ۶ اس پلاس را کمی خم می‌کند.

در زمینه تست نفوذ و مقاومت در برابر آب نیز آیفون اس‌ای تنها توانست کمتر از یک دقیقه زیر ۵ فوت آب دوام بیاورد و در مقابل آیفون ۶ اس با ۳۰ دقیقه قرار گرفتن در زیر آب ۵ فوتی تنها اسپیکر‌هایش را از دست داد و نتوانست صدایی را پخش کند. آیفون ۶ اس پلاس نیز ۱۰ دقیقه در این شرایط دوام آورد و سپس کارایی‌اش را از دست داد.

در نهایت هر سه گوشی از ارتفاع ۶ فوتی رها شدند تا تست ضربه روی آن‌ها صورت گیرد که همین موضوع باعث شکسته شدن نمایشگر تمام گوشی‌ها شد. در ضربه از کناره دستگاه نیز کناره آیفون اس‌ای با ۱۰ بار افتادن کاملا جدا شد اما در مقابل، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس تنها خساراتی جزیی دیدند.

نتیجه به دست آمده در خصوص آیفون اس‌ای چندان هم جذاب نبود‌، زیرا این محصول از بدنه آیفون ۵ اس بهره می‌برد که نتایج آن نیز در دو سال گذشته با تستی که اکنون انجام شده یکسان بود. تنها تفاوت در ظاهر این دو به مات بودن لبه‌های دستگاه و همسان بودن رنگ لوگو باز می‌گردد. نظر شما در خصوص مقاومت آیفون اس‌ای چیست؟

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون SE مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات