دعاهای مذهبی به صورت صوتی و متنی در "ادعیه صوتی همراه" – زوم‌اپ

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دعاها و ذکر ایام هفته از مواردی هستند که در کنار کتاب آسمانی قرآن مورد توجه و علاقه‌ی عده بسیاری از کاربران موبایل هستند. اپلیکیشن "ادعیه صوتی همراه" مجموعه‌ای از چندین دعا به صورت صوتی و متنی است که برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

اپلیکیشن‌های مذهبی در گوشی‌های موبایل از طرفداران بسیاری برخوردارند به طوری که اگر جستجویی در مارکت‌های مختلف انجام دهید با هزاران اپلیکیشن مختلف در این زمینه رو به رو خواهید شد که موضوعات مختلفی از متن کامل قرآن گرفته تا دعاها را شامل می‌شوند. این اپلیکیشن‌ها در بین تمامی مسلمانان دنیا به خصوص کشور عزیزمان از محبوبیت بسیاری برخوردارند به طوری که احتمالا در گوشی هر فردی، حداقل یک اپلیکیشن مذهبی نیز نصب شده است. "ادعیه صوتی همراه" اپلیکیشنی ایرانی و رایگان برای پلت‌فرم اندروید است که شامل چندین دعا به صورت متن و صوت بوده و می‌توانید از آن برای شنیدن یا خواندن دعاهای مختلف استفاده کنید. دعای عهد، کمیل، توسل، ندبه و ... از مواردی هستند که هم به صورت متنی و هم به صورت صوتی در این اپلیکیشن وجود دارند . بخش دیگر برنامه به ذکر ایام هفته اختصاص یافته است و در آن می‌توانید ذکر روزها را به صورت تفکیک شده مشاهده کنید. این بخش به یک شمارنده‌ نیز مجهز شده است و توسط آن می‌توانید با ورود به ذکر هر هفته، به شمارش ذکرهای گفته شده بپردازید.

رابط کاربری برنامه نیز با وجود آنکه از حالت ساده‌ای برخوردار است، اما به لطف تصاویر به کار رفته در زمینه و منوهای آن ظاهری چشم نواز پیدا کرده است به طوری که محیط روان و زیبایی را برای کاربر به همراه خواهد داشت. در صفحه‌ی اول برنامه گزینه‌ای نیز با عنوان "زیارت‌ها" وجود دارد که البته در حال حاضر غیرفعال است و با لمس آن، پیغامی مبنی بر اضافه شدن آن در نسخه‌ی بعدی مشاهده خواهید کرد که البته این انتقاد را نیز به همراه خواهد داشت که وقتی محتوایی برای این بخش وجود ندارد، چرا باید چنین گزینه‌ای در اپلیکیشن وجود داشته باشد. "ادعیه صوتی همراه" به صورت رایگان منتشر شده است اما تبلیغات درون‌برنامه‌ای در آن وجود دارد. محل قرارگیری این تبلیغات ممکن است گهگاه باعث لمس‌های ناخواسته شود اما با این حال مشکلی برای خوانش متن دعاها ایجاد نخواهد کرد. لیست کامل دعاهای موجود در این برنامه نیز که هم به صورت متنی، و هم به صورت صوتی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت عبارتند از دعای عهد، کمیل، ندبه، توسل، سحر، سمات، نور، فرج و مناجات حضرت امیر. در حال حاضر به ترجمه‌ی فارسی دعاها دسترسی نخواهید داشت اما احتمال آنکه در نسخه‌های بعدی ترجمه‌ی فارسی ادعیه‌های موجود نیز به آن اضافه شود کم نیست.

صوت‌های موجود برای دعاها به دلیل سنگین نشدن حجم برنامه، با حداقل کیفیت در اپلیکیشن قرار گرفته‌اند که این موضوع، ممکن است برای عده‌ای چندان خوشایند نباشد اما با این حال کیفیت ادعیه‌ها در حد قابل قبولی قرار دارد. این اپلیکیشن در مجموع ۱۱ مگابایت حجم دارد و برای دریافت آن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • وجود شمارنده برای ذکرهای هفته
  • استفاده از تصاویر جذاب برای منو
  • پخش صوت همزمان با نمایش متن دعا

نکات منفی

  • عدم وجود ترجمه برای دعاها
  • کیفیت نسبتا پایین صوت ها

دانلود اپلیکیشن

دانلود از مایکت

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات