آیا فولکس واگن سرانجام قصد توقف تولید بیتل را دارد؟

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس توییت یکی از شرکت‌های معتبر بیمه‌ی انگلستان که Autoline نام دارد، فولکس واگن قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ به طور کامل تولید مدل بیتل را پایان دهد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در متن کامل توییت شرکت بیمه‌ی اتولاین آمده:

 خداحافظ بیتل. فولکس واگن کمر به تولید نکردن خودروی نمادین خود تا پایان سال ۲۰۱۸ بسته است. فروش بیتل به شدت نزول کرده و فولکس واگن نیاز به کراس‌اوورهای بیشتری دارد.

این که اطلاعات بالا چگونه به این شرکت بیمه رسیده، مشخص نیست اما این اقدام فولکس واگن با توجه به فروش پایین و ناامیدکننده‌ی بیتل چندان هم دور از انتظار نیست.

مدل حال حاضر بیتل از سال ۲۰۱۲ معرفی شده است اما هرگز فروش خوبی را تجربه نکرده است. در طی سه ماه اول سال ۲۰۱۶، تنها ۵۷۰۰ دستگاه از این خودرو در آمریکا فروش رفته که نسبت به سال قبل خود افت فروش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

قسمتی از این افت را هم می‌توان به مدل بیتل TDI یا دیزلی آن نسبت داد. فروش این خودرو در پی رسوایی فولکس واگن در اعلام میزان دروغین مصرف سوختِ پیشرانه‌های دیزلی خود، به طور کامل تا اعلام نتایج بررسی‌ها متوقف شده است.

این خودرو در سال ۱۹۹۷ فیس‌لیفت شد که نظرات مثبت و منفی بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را در پی داشت. فولکس واگن در سال ۲۰۱۲ با طراحی مجدد این اتومبیل و حتی ساختن مدل‌هایی که تا پیش از آن حتی وجود خارجی نداشت، سعی کرد تا دل علاقه‌مندان به این مدل را دوباره به دست آورد. این خودرو در بازارهای مختلف در مدل‌های دو دَر کوپه، دو دَر روباز با سقف برزنتی جمع شونده، آر-لاین اسپرت و در مقطعی حتی به صورت اتومبیل مخصوص ساحل و نیمه‌شاسی بلند هم در تعداد محدود تولید شد.

متاسفانه باید گفت که علاقه‌مندان به خودرو و برند فولکس واگن شور و هیجان زیادی برای بیتل به خرج نداده‌اند و توجه خود را  به خودروهای کلاس گلف و مخصوصاً گلف هاچ بک معطوف کرده‌اند. در همین راستا آمارها نشان می‌دهد از شروع سال ۲۰۱۶ فروش مدل هاچ‌بک گلف بیشتر از ۲ برابر فروش بیتل در همین بازه‌ی زمانی در آمریکا بوده است.

بیتل شاید یک خودروی نمادین برای فولکس واگن باشد اما این خودروساز در حال حاضر بیشتر بر روی اتومبیل‌های چند منظوره‌ی شهری تمرکز کرده است تا با افزایش فروش سود بیشتری را بدست آورد. فولکس واگن به زودی قصد اضافه کردن دو مدل کراس‌اور کوچک را به خط تولید خود دارد. در این خط تولید مدل Tiguan که به تازگی باز طراحی شده نیز ساخته می‌شوند.

خودروهای T-Cross Breeze که بر اساس نسل بعدی خودروی پولو تولید خواهد شد و مدل T-Roc که از بدنه‌ی بزرگتری برخورداز است نیز به زودی به خط تولید غول خودروسازی آلمان و جهان اضافه می‌گردند. از رقبای خودروی T-Roc می‌توان به مینی کوپر کانتری‌من Countryman اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات