استون مارتین ولکان به خیابان ‌ها می‌ آید

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
استون مارتین زمانی که مدل ولکان را معرفی کرد، شکایات زیادی از طرفداران این برند شنیده می‌شد که چرا این خودروساز نسخه‌ی خیابانی این ولکان را عرضه نمی‌کند. حال استون مارتین به درخواست مشتریان خود پاسخ داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استون مارتین ولکان (Vulcan) تنها اجازه‌ی رانده شدن در پیست را دارد که به اصطلاح به آن Track Day Car یا اتومبیل مخصوص پیست می‌گویند.

استون مارتین هرگز به تبدیل ابرخودروی خود به نمونه‌ی شهری علاقه‌ای نشان نداد؛ اما با این وجود جلوی شرکت‌های کوچکی را که خودروهای آن را به نسخه‌ی خیابانی تبدیل می‌کردند را نیز نگرفت. اکنون شرکتی به نام RML با پکیجی به سراغ خریداران مدل سوپر اسپرت ولکان رفته و به آن‌ها پیشنهاد تبدیل خودروی خود را به وسیله‌ی نقلیه مطابق با استانداردهای متداول شهری داده است.

این شرکت کوچک مهندسی که هیچگونه وابستگی به استون مارتین ندارد، بر روی هر نمونه از مدل‌های ولکان حدود سه ماه وقت خواهد گذاشت. در طی این مدت آن‌ها بر روی مولفه‌های کلیدی مانند ایمنی، ارتفاع خودرو از سطح زمین، ضریب دنده‌ها و باقی مشخصاتی که خریداران سفارش خواهند داد، کار می‌کنند.

اندی پالمر، مدیر اجرایی استون مارتین در مصاحبه‌ای با مجله Autocar گفت:

وقتی که ما ولکان را به صورت انحصاری برای پیست‌های اتومبیلرانی عرضه کردیم، علاقه‌مندان استون مارتین ایراداتی به روند در پیش گرفته‌ی ما، وارد کردند. ما از ابتدای این پروژه قصدی مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی خیابانی ولکان را نداشتیم زیرا معتقد بودیم در صورتی که استاندارد‌های لازمه‌ی خودروهای شهری را در این خودرو اعمال می‌کردیم، امکان تولید ابرخودرویی همانند نمونه‌ی فعلی ولکان برای دیوید گینگ رئیس بخش موتور‌اسپرت استون‌مارتین و مدیر پروژه‌ی ولکان وجود نداشت. اینجا بود که RML اعلام کرد توانایی تبدیل ابرخودروی استون مارتین را به خودروی مجاز شهری دارد.

این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است و تست‌هایی در رابطه با میزان آلایندگی پیشرانه و شبیه‌سازی تصادف (البته در کامپیوتر!) بر روی ولکان انجام می‌شوند. برای این که این خودرو هم‌چنان قادر به رقابت در پیست‌های باشد، باید رول‌کیج آن در اتاق باقی بماند تا از لحاظ قوانین ایمنی مسابقات دچار مشکل نشود.

شرکت RML هنوز از قیمت دقیق بسته‌ی تبدیلی خود خبری منتشر نکرده است اما مطمئناً باید انتظار عددی ۶ رقمی را بکشیم، زیرا هر کدام از ۲۴ نسخه‌ی ولکان ۲.۳ میلیون دلار قیمت دارند پس این پکیج نیز مانند خود اتومبیل گران خواهد بود. جالب است بدانید از تاریخ تولید این خودرو تنها دو دستگاه به خریداران این مدل در ایالات متحده تحویل داده شده است.

ولکان قدرتمندترین ساخته‌ی استون مارتین با ۸۰۰ اسب بخار تا به امروز است که با داشتن وزنی معادل ۱۳۵۰ کیلوگرم در رده‌ی ابرخودروها HyperCars قرار می‌گیرد. از رقیبان مسقیم آن نیز می‌توان به فراری FXX K و مک‌لارن P1 GTR اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات