رئیس جمهوری: توجه ویژه به فضای مجازی ضروری است

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۵، شامگاه دیروز با حضور رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی به میزبانی رئیس جمهوری برگزار شد. رئیس جمهوری اسلامی ایران در این جلسه به ضرورت توجه ویژه به فضای مجازی اشاره کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک سال نو، بر اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی تأکید کرد و گفت که در سال ۹۵ گام‌های مؤثرتر و مناسب‌تری در عرصه فضای مجازی برداشته شود.

در جلسه شورای عالی فضای مجازی تصویب شد که شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع‌رسانی و شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، منحل شده و کلیه‌ی وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی سپرده شود.

همچنین اعضای شورای عالی فضای مجازی، تصویب کردند که تمام وظایف راهبردی، سیاستگذاری، نظارت و هماهنگی شورای عالی فناوری اطلاعات در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی منتقل شده و شورای عالی فناوری اطلاعات با تغییر نام به شورای اجرایی فناوری اطلاعات در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی فعالیت کند.

در بیست و هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی همچنین گزارشی از فعالیت پیام‌رسان‌های برخط، در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ۹۴ و عملکرد وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مسئول، ارائه شد. در این جلسه همچنین بر رسیدگی به تخلفات فضای مجازی در حوزه تبلیغات انتخاباتی و موارد خلاف شئونات اخلاقی در مراجع ذی‌صلاح تأکید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات