ساخت کوچکترین آنتن تلویزیونی دنیا

یک‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پژوهشگران موفق شدند تا کوچک‌ترین گیرنده‌ی تلویزیونی (آنتن) دنیا را بدون فدا کردن میزان گیرندگی یا شرایط کارکرد آن بسازند. این گیرنده که در دانشگاه مورلوس مکزیک ساخته شده، با وجود ابعاد کوچکی که دارد قادر است سیگنال‌های دیجیتال و آنالوگ کانال‌های تلویزیونی را دریافت کند.
تبلیغات

کوچک‌ترین گیرنده‌ی تلویزیونی (آنتن) دنیا ۱۱ سانتیمتر طول، ۶.۵ سانتی‌متر عرض و ۶ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن نیز تنها ۱۲ گرم است که البته پس از پوشش داده شدن وزن آن به حدود ۸۰ گرم می‌رسد.

این گیرنده‌ی خارجی بسیار کوچک طراحی شده است تا در خارج از خانه بدون نیاز به هیچ اتصال دیگری تحت شرایط مختلف دمایی یا درون خانه به دریافت کانال‌های تلویزیونی بپردازد و می‌توانید با نصب یک جداکننده، از آن برای چند تلویزیون نیز استفاده کنید. اما مهم‌تر از همه اینکه این گیرنده‌ی تلویزیونی روی قبض برق خانه‌ی شما تاثیری نداشته و برای کار کردن نیازی به جریان الکتریسیته ندارد.

در حقیقت ایده‌ی اصلی این بود که با استفاده از مواد و ژئومتری‌های جدید، گیرنده‌ای بسیار کوچک ساخته شود که بتواند عملکردی قابل مقایسه با گیرنده‌های معمولی داشته باشد. این آنتن در عمل قادر است تا ۷۰ سیگنال تلویزیونی یا ۲۸ سیگنال دیجیتال را دریافت کند.

توسعه این گیرنده به ایجاد شرکتی جدا شده از دانشگاه انجامیده است تا این پژوهشگران از این فناوری جدید برای تولید انبوه و تجاری سازی ابزارهای ارتباطی و گیرنده‌های تلویزیونی بهتر و قدرتمندتر بهره بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات