با وجود کاهش ارزش ۴۰ میلیارد دلاری، اپل همچنان با ارزش ترین شرکت دنیا است

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل، با ارزش‌ترین کمپانی در دنیا است. این شرکت با وجود کاهش ارزش ۴۰ میلیارد دلاری همچنان به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی دنیا شناخته می‌شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یک روز بعد از اعلام اولین کاهش فروش در گزارش مالی اپل، سهامداران این کمپانی در گوشه و کنار دنیا، سهام خود را فروختند. امروز ارزش سهام این شرکت با کاهش ۶.۳ درصدی مواجه شد و با کاهش ۶.۵۳ دلار در هر سهم، به ۹۷.۸۲ دلار رسید. این کاهش، باعث از دست رفتن ۴۰ میلیارد از ارزش این کمپانی شد. اگرچه این کاهش ارزش سهام به نظر عکس‌العملی سریع و بیش از حد از سوی بازار بوده است اما نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که اپل پس از ۱۳ سال دچار افت درآمد شده است.

در حالی که فروش ۵۱.۲ میلیونی آیفون در سه ماهه دوم بالا‌تر از پیش‌بینی ۵۰.۷ میلیونی وال استریت بوده، اما میانگین قیمت فروش آیفون‌های این شرکت ۶۴۱ دلار بوده است. در حالی که تحلیلگران پیش‌بینی میانگین قیمت ۶۵۸ دلاری را برای فروش گوشی‌های آیفون کرده بودند. همچنین کاهش فروش ۲۶ درصدی اپل در چین و هنگ کنگ، تحلیلگران را نگران کرده است.

واکنش تیم کوک مدیر عامل اپل با عنوان کردن "این نیز می گذرد" نشان از این دارد که کمپانی اپل این کاهش در‌آمد را موقتی می‌داند. با وجود کاهش ارزش، اپل همچنان با ارزش‌ترین کمپانی دنیا است. دلیل این امر کاهش ۵ درصدی ارزش دومین شرکت فهرست یعنی کمپانی آلفابت بعد از اعلام گزارش مالی آن‌ها است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا اپل در سه ماهه بعدی فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد؟ آیا سال ۲۰۱۶ برای اپل سال پر‌در‌آمدی خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات