هلیو X30 مدیاتک در بنچمارک انتوتو، اسنپدراگون 820 را پشت سرگذاشت

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته شاهد انتشار خبری در مورد توسعه‌ی تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ توسط مدیاتک بودیم. ساعاتی پیش پان جیوتانگ، تحلیل‌گر شرقی دنیای فناوری با انتشار پستی علاوه بر تایید این موضوع، نتایج بنچمارک انتوتو این تراشه را منتشر کرد که نشان از پشت سرگذاشتن اسنپدراگون ۸۲۰ توسط هلیو X30 دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر شاهد انتشار خبری در مورد توسعه‌ی تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ توسط مدیاتک بودیم. حال پان جیوتانگ با انتشار پستی در Weibo، علاوه بر تایید توسعه‌ی این تراشه مدیاتک، تصویری از نتیجه‌ی بنچمارک انتوتو را نیز منتشر کرده که در آن هلیو ایکس ۳۰ موفق شده تا اسنپدراگون ۸۲۰ را پشت سربگذارد.

براساس اطلاعات ارائه شده، هلیو ایکس ۳۰ با استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری مبتنی بر فرآیند FinFET توسط TSMC توسعه خواهد یافت. همین موضوع باعث شده تا این تراشه از نظر بهره‌وری دو برابر بهتر از هلیو ایکس ۲۰ عمل کند. در تراشه‌ی جدید تایوانی‌ها از هسته‌های آرتمیس جدید ARM بهره گرفته شده که البته با توجه به معماری سه لایه‌ی این تراشه، هسته‌های قدیمی ARM نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در هلیو ایکس ۳۰، از وجود دو هسته‌ی آرتمیس با فرکانس پردازشی ۲.۸ گیگاهرتزی در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Cortex-A35 با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده شده است. مدیاتک در هلیو ایکس ۳۰ از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR 7XT بهره گرفته است. این تراشه‌ی قدرتمند قادر است تا از ماژول دوربین دوگانه با رزولوشن ۲۶ مگاپیکسل، اتصال هدست‌های واقعیت مجازی، ارتباط LTE کتگوری ۱۳ و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی کند.

همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، هلیو ایکس ۳۰ موفق شده تا در بنچمارک انتوتو امتیاز ۱۶۰٫۰۰۰ را کسب کند. پس از این تراشه، اسنپدراگون ۸۲۰ قرار گرفته که در دل پرچمداران سال جاری کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی جا خوش کرده است.

هلیو ایکس 30

نظر شما در این مورد هلیو ایکس ۳۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات