خورخه لورنزو یاماها را به مقصد دوکاتی ترک می‌کند

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خورخه لورنزو (Jorge Lorenzo) یکی از بهترین موتور سواران موتو جی‌پی (MotoGP)، تیم یاماها را ترک خواهد کرد تا به روند موفقیت خود در  تیم دوکاتی ادامه دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خورخه لورنزو راننده موفق تیم یاماها و یکی از برترین موتور سواران تاریخ موتو جیپی (MotoGP) است. وی در حال حاضر در یاماها با والنتینو رُسی (Valentino Rossi) در مسابقات موتو‌ جی‌پی شرکت می‌کند. رسی هم‌تیمی لورنزو که یکی از پرافتخارترین رانندگان تاریخ موتو جی‌پی است، ابتدا کار خود را با موتورسیکلت‌های قدرتمند هوندا شروع کرد و سپس به یاماها پیوست موفقیت‌ها بسیاری با این تیم کسب کرد. در سال ۲۰۱۱ رسی یاماها را به مقصد دوکاتی ترک کرد تا بتواند در این تیم نیز افتخار آفرین شود.

حضور دو ساله رسی در تیم دوکاتی با شکست کامل همراه بود. وی هیچ پیروزی یا پل پوزیشنی (جایگاه اول در خط شروع مسابقه) طی ۳۵ مسابقه با موتورسیکلت دوکاتی بدست نیاورد و تنها توانست سه بار بر روی سکو برود. پس از ناکامی در دوکاتی، رسی به یاماها بازگشت و هم تیمی لورزنو شد. مسابقات موتو جی‌پی ۲۰۱۵ نیز با قهرمانی لورنزو و جایگاه نایب قهرمانی رسی به پایان رسید.

rossi & lorenzo Ymaha MotoGP

حال لورنزو قصد دارد تا با پیوستن به تیم دوکاتی، کاری را انجام دهد که رسی نتوانسته بود انجام دهد. پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر جدایی لورنزو از یاماها منتشر شده بود؛ اما اکنون این انتقال به صورت رسمی اعلام شده است.

یکی از دلایل لورنزو برای ترک یاماها، هم‌تیمی وی است. حتی در مسابقاتی که لورنزو عملکرد بهتری داشته و موفق به کسب مقام قهرمانی شده ، رُسی مرکز تمامی توجهات تیم بود. لورنزو در یاماها همواره در تلاش بوده تا با رقابت با رسی، خود را بیش از پیش مطرح کند. حال این راننده‌ی مطرح مسابقات موتو جی‌پی، می‌تواند با تیم دوکاتی، رقابت با والنتینو رسی را بیش از پیش جذاب کرده و خود را به عنوان یکی از بهترین موتورسوارهای تاریخ معرفی کند. لورنزو در نظر دارد پس از ۶ سال دوکاتی را مجدد به عنوان قهرمانی مسابقات موتو جی‌پی برساند و کار ناتمام رسی در این تیم را به پایان برساند.

نظر شما چیست؟ آیا لورنزو موفق به انجام این کار میشود؟ باید صبر کرد و دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات