اینستاگرام تغییرات گرافیکی جدیدی در بروزرسانی آزمایشی انجام داده است

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام به تازگی بروزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن خود ارائه کرده که برای برخی کاربران در مناطق خاص قابل دسترسی است. این بروزرسانی که منابع خبری از آن به عنوان آزمایش تغییرات ظاهری یاد می‌کنند، تغییرات بزرگی در بخش گرافیکی و خصوصا آیکون‌های اپلیکیشن داشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد اینستاگرام در صدد ایجاد تغییرات بزرگ گرافیکی در اپلیکیشن خود است. در بروزرسانی آزمایشی که اخیرا برای برخی کاربران این اپلیکیشن پرطرفدار ارائه شده است، این تغییرات ظاهری به وضوح قابل درک است. طراحی‌های مجدد آیکون‌ها و تغییر در تم رنگی اپلیکیشن، برخی از این تغییرات هستند.

اینستاگرام در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد این بروزرسانی عنوان کرده است که این شرکت برای آزمایش بازخورد کاربران نسبت به طراحی جدید، این نسخه را ارائه کرده و به بیان دیگر، این نسخه یک آزمایش طراحی است.

همان‌طور که در تصاویر ارسالی کاربران مشخص است، تغییرات اساسی در طراحی آیکون‌ها انجام گرفته است. آیکون‌ها طراحی نازک و بسیار ساده‌ای دارند و خبری از  رنگ در آنها نیست. به بیان دیگر، طراحی کلی اپلیکیشن به سمت سیاه و سفید شدن رفته است. آیکون دوربین به کلی تغییر کرده و از شکل قبلی که یک مربع با دایره‌ای در داخلش بود، به شکل یک دوربین واقعی درآمده است. بعلاوه آیکون فعالیت‌ها که گزارشی از لایک‌ها و کامنت‌های مرتبط با کاربر را نشان می‌داد، از شکل قبلی که به صورت یک قلب داخل یک آیکون کامنت بود، به شکل یک قلب ساده درآمده است. آیکون پروفایل نیز دیگر تصویر کاربر را نشان نمی‌دهد و به صورت یک آیکون پروفایل ساده در آمده است.

بروزرسانی اینستاگرام

هرچند روند کلی طراحی‌های گرافیکی در دنیا به سمت ساده بودن در حال تغییر مسیر است، اما برخی معتقدند این تغییر گرافیکی اینستاگرام (در صورت نهایی شدن) زیبایی خاصی ندارد و به نوعی خسته کننده است.

اینستاگرام همیشه برای ارائه‌ی قابلیت‌ها و تغییرات جدید، ابتدا این قابلیت‌ها را به صورت بروزرسانی برای کاربران محدود ارائه می‌کند تا کاربران دیدی کلی نسبت به تغییرات پیش رو داشته باشند. البته برخی از این قابلیت‌ها نیز بعد از مدتی ارائه نمی‌شوند و شرکت از نهایی کردن آنها خودداری می‌کند. به طور مثال یکی از وبسایت‌های خبری، قابلیت جستجو بین افراد فالو شده را در یکی از نسخه‌های آزمایشی تایید کرده بود که البته اینستاگرام آن را نهایی نکرد.

نظر شما چیست؟ آیا با این تغییرات ظاهری اینستاگرام که گرافیک آن را به سمت ساده‌تر شدن برده است، موافق هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات