شورای رقابت باید قیمت خودرو را کاهش می‌داد

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی اعلام کرد که شورای رقابت باید قیمت خودروها را کاهش می‌داد. او معتقد است افزایش قیمت در زمان رکود بازار خودرو توجیه شده نیست. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

امرالله امینی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به اقدام شورای رقابت در گران شدن قیمت خودروهای تولید داخل اعلام کرد: «شورای رقابت به جای صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی باید قیمت این محصولات را کاهش می‌داد.»

این اقتصاددان ادامه داد: «عملکرد شورای رقابت مناسب نبوده و نتوانسته به وظیفه ذاتی خود که از بین بردن انحصار از بازار خودرو است عمل کند.»

به گفته امینی، چرخه گران کردن قیمت خوردوهای داخلی دور باطلی است که به زیان مصرف کنندگان است. قدرت خرید مردم پایین است و نمی‌توانند خودروهای داخلی با قیمت‌های بالا را خریداری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «دلیل رکود بازار خودروی کشور پایین بودن قدرت خرید مصرف‌کنندگان است، بنابر این شورای رقابت باید به جای افزایش، قیمت‌ها را کم می‌کرد. مشخص نیست خودروسازان که به دلیل رکود بازار با کاهش تولید و فروش کم مواجه شده‌اند به چه علتی عملکردشان را اصلاح نکرده و قیمت‌ها را ارزان نمی‌کنند.»

امرالله امینی اعلام کرد: «متأسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه گران شدن قیمت خودرو تبدیل شده است. امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به ارزان شدن قیمت‌ها اقدام کند.»

شورای رقابت در جدیدترین اقدام خود شامگاه دوشنبه به افزایش ۱.۸۱ درصدی خودروهای ایران خودرو و گران شدن ۰.۴ درصدی سایپا رأی داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات