۲۱ ترفند برای استفاده بهتر از اینستاگرام (بخش سوم)

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری عکس، بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. تعداد کاربران این برنامه همواره در حال افزایش است. در این مقاله نکات و راهکار‌هایی از این برنامه را مرور می‌کنیم که دانستن آن‌ها برای تمام کاربران این برنامه لازم است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینستاگرام یک برنامه رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد عکس و ویدئو بگیرند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، فلیکر و ... به اشتراک بگذارند. این برنامه در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سیستروم و مایک کریگر ساخته شد. اینستاگرام قبل از فروش سهامش با قیمت ۱ میلیارد به فیسبوک، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت و اکنون با رشد زیادی که دارد به تعداد ۴۰۰ میلیون کاربر رسیده است. این برنامه برای دانلود در اپ استور و گوگل پلی در دسترس است و نسخه بتای آن برای ویندوزفون وجود دارد. اگر جزو کاربران چند ساله این برنامه هستید یا به تازگی به جمع کاربران این برنامه پیوسته‌اید، راهکار‌هایی که در ادامه می‌خوانید، می‌تواند برای شما مفید باشد.

در بخش اول این مقاله آموزش ساخت اکانت و قرار‌دادن عکس و فیلم در صفحه شخصی و دیگر آموزش‌های ابتدایی را ارائه کردیم. در بخش دوم به آموزش هشتگ، پیام دایرکت، امکانات نسخه وب اینستاگرام و چندین بخش دیگر پرداختیم. در بخش سوم برای شما نحوه ارسال فایل‌های GIF، ساخت ویدیو‌های تایم لپس، مدیریت چند اکانت اینستاگرام و چند ترفند دیگر را آموزش می‌دهیم.

ارسال فایل‌های GIF

GifShare یک برنامه است که به شما اجازه به اشتراک‌گذاری فایل‌های Gif در شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد. شما می‌توانید فایل‌های Gif را جستجو کنید یا با دوربین خود ضبط کنید. این برنامه فرمت‌های GIF، MP4، MOV، MPG و M4V را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این برنامه را از اپل استور دریافت کنید. برای اندروید می‌توانید از برنامه‌های جایگزینی مانند PicPlayPost، Magisto، Replay video Editor، Pics2mov یا دیگر برنامه‌های موجود در گوگل‌پلی، استفاده کنید. همچنین در آی‌او‌اس می‌توانید به جای GifShare از برنامه Giphy Cam استفاده کنید.

اینستاگرام

مدیریت چند اکانت اینستاگرام

خوشبختانه دورانی که اینستاگرام دارای محدودیت یک اکانت برای هر دستگاه بود، گذشته است. در فوریه ۲۰۱۶ (اسفند ۱۳۹۴) اینستاگرام امکان مدیریت چند اکانت را به برنامه خود اضافه کرد. این ویژگی برای افرادی که می‌خواهند یک اکانت جداگانه برای فرزند یا حیوان خانگی خود بسازند، کارآمد است. در حال حاضر امکان مدیریت هم زمان ۵ اکانت وجود دارد.

برای اضافه کردن یک اکانت جدید، به صفحه پروفایل خود بروید و روی چرخ دنده یا سه نقطه در گوشه چپ بالای صفحه، ضربه بزنید. گزینه Add Acount را انتخاب کنید و نام کاربری و کلمه عبور مخصوص آن اکانت را وارد کنید. برای تغییر اکانت، وارد صفحه پروفایل خود شوید و روی نام کاربری خود ضربه بزنید. در پنجره باز شده، نام کاربری را که می‌خواهید با آن کار کنید، انتخاب کنید. سپس عکس پروفایل مربوط به اکانتی که انتخاب کرده‌اید نمایش داده می‌شود و به شما یاد‌آوری می‌کند که در حال فعالیت در کدام اکانت هستید. این موضوع به شما کمک می‌کند که پست‌های اشتباه و نا‌مربوط را با اکانت مورد نظر  ارسال نکنید.

اینستاگرام

نحوه قرار‌دادن حاشیه در کنار عکس

در اینستاگرام می‌توانید برای عکس‌های خود حاشیه بگذارید. عکسی را که می‌خواهید در اطراف آن حاشیه بگذارید، آپلود کنید، روی Next ضربه بزنید، دو بار بر روی فیلتر مورد‌نظر ضربه بزنید، سپس روی آیکون حاشیه که به شکل یک مربع در سمت راست فیلتر است، ضربه بزنید. اگر نخواستید از حاشیه استفاده کنید روی ضربدر ضربه بزنید و از آن صفحه خارج شوید. اضافه کردن حاشیه به عکس شما، حس خاصی می‌دهد اما نمی‌توانید به عکس‌های بدون فیلتر، حاشیه اضافه کنید.

اینستاگرام

استفاده از ترکیب عکس‌ها (Collages)، ویدئو‌های تایم‌لپس (Time Lapse) و ویدئو‌های در حال تکرار (Looping)

زمانی که عکسی را ارسال می‌کنید، در گوشه راست پایین صفحه دو آیکون را مشاهده می‌کنید. یک آیکون حلقه و یک آیکون مکعب شکل. آیکون حلقه شما را به برنامه Boomerang اینستاگرام می‌برد و آیکون مکعب شما را وارد برنامه Layout اینستاگرام، می‌کند. برای استفاده از این دو برنامه، باید آن‌ها را دانلود کرده باشید، زیرا این برنامه‌ها به صورت مجزا از اینستاگرام، کار می‌کنند. اما کارایی آن‌ها می‌تواند عکس‌های شما را در اینستاگرام زیبا‌تر کند.

Boomerang تا ۲۰ عکس پشت سر‌هم می‌گیرد که سپس به شکل یک ویدئو آن را پشت سر هم قرار می‌دهد. ویدئو ساخته شده در بخش دوربین قرار می‌گیرد بنابراین می‌توانید آن را در اینستاگرام یا فیسبوک به اشتراک بگذارید. با برنامه Layout می‌توانید چند عکس را با هم ترکیب کنید و جای و اندازه آن‌ها را تغییر دهید. برای مثال، این ویژگی زمانی که می‌خواهید چندین عکس از یک رویداد را در یک عکس قرار دهید، کارآمد است. بر اساس آمار اینستاگرام، قبل از معرفی برنامه Layout، حدود ۲۰ درصد کاربران، از برنامه‌های جایگزین دیگر استفاده می‌کردند.

همچنین برنامه سومی به نام Hiper Lapse در آی‌او‌اس وجود دارد که به شما امکان ساخت ویدئو تایم‌لپس را می‌دهد. زمانی که ویدئو را تا حداکثر ۴۵ دقیقه ضبط کردید، می‌توانید بین 1x برای کم‌ترین سرعت پخش تا 12x برای بیشترین سرعت پخش را انتخاب کنید. مانند برنامه‌های دیگر، ویدئو در بخش دوربین قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را در اینستاگرام یا فیسبوک به اشتراک بگذارید.

این برنامه‌ها نیازی به اینستاگرام ندارند و عکس‌ها و ویدئو‌های ساخته شده با این برنامه‌ها را می‌توان در سایر برنامه‌ها و سایت‌ها نیز استفاده کرد. اگرچه این برنامه‌ها به محبوبیت برنامه‌های داخلی اینستاگرام نیستند، اما می‌توانند تنوع زیادی در عکس‌ها و فیلم‌های شما ایجاد کنند و با این تنوع، کاربران بیشتری جذب اکانت شما می‌شوند.

اینستاگرام

نحوه کشف‌ اکانت‌های جذاب اینستاگرام

به جای تگ‌کردن‌های تکراری، گاهی اوقات بهتر است اکانت‌های جدیدی را برای فالو کردن پیدا کنید. با بهره گرفتن از دکمه فعالیت که به شکل قلب در پایین صفحه قرار دارد، جدای از اینکه می‌توانید متوجه شوید که چه افرادی پست‌های شما را لایک کرده‌اند یا شما را تگ کرده‌اند، راهکار‌های دیگری نیز دارید. در این بخش می‌توانید ببینید اشخاصی را که فالو می‌کنید چه چیزی را لایک کرده‌اند. به سادگی در بالای صفحه Following option را انتخاب کنید و بگذارید که برنامه اینستاگرام کار خود را شروع کند.

اینستاگرام

تمام فعالیت‌های افرادی را که فالوو می‌کنید ، در اینستاگرام متوجه شوید

اگر تعداد افرادی که فالوو می‌کنید زیاد است، ممکن است به دلیل اینکه پست برخی از آن‌ها قبل از تعداد زیادی پست قرار می‌گیرد، متوجه فعالیت بعضی از آن‌ها نشوید. اگر کاربری مورد علاقه شماست، با فعال‌کردن هشدار، متوجه پست‌های شخص مورد‌نظر می‌شوید. برای این کار وارد صفحه پروفایل شخص مورد‌نظر شوید، در گوشه راست بالای صفحه بر روی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Turn on Post Notification را روشن کنید. حالا هیچ‌وقت پست‌های کاربر مورد‌نظر را از دست نمی‌دهید.

اینستاگرام

نظر شما در رابطه با این ترفند‌ها و نحوه آموزش آن‌ها چیست؟ آیا اطلاعات موجود در این مقاله‌ها برای شما مفید بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات