تلفن هوشمند HTC One S9 معرفی شد: نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی و پردازنده Helio X10

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
عادت داریم پیش از معرفی اکثر گوشی‌های هوشمند، بارها شایعات و اخبار مرتبط با آن‌ها را بخوانیم. اما اینبار اچ‌تی‌سی با معرفی تلفن هوشمند HTC One S9 که خبر خاصی در مورد آن تا کنون منتشر نشده، همه را شوکه کرد. این محصول صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی دارد و از پردازنده‌ی Helio X10 در آن استفاده شده است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی با معرفی یک تلفن هوشمند جدید که هیچکس انتظارش را نداشت، همه را شگفت‌زده کرد. چند هفته پس‌ از اینکه پرچمدار این کمپانی با نام HTC 10 معرفی شد، حالا شاهد معرفی محصولی جدید به نام One S9 از این شرکت هستیم.

این مدل جدید به پای پرچمدار اچ‌تی‌سی نمی‌رسد و همان‌طور که از نام آن پیداست، دستگاهی از سری وان این شرکت به شمار می‌رود که حالا به جمع خانواده‌ای که شامل M9, A9, E9 و X9 می‌شود پیوسته است.

به عنوان عضوی از خانواده‌ی مورد اشاره، در HTC One S9 نیز طراحی مشابه با مدل M9 است و سبک طراحی بکار گرفته شده در HTC 10 چندان در این محصول به چشم نمی‌خورد. در حقیقت با نگاه به M9 و S9 نمی‌توان شکل و شمایل این دو گوشی هوشمند و بخصوص بخش پشتی آن‌ها را چندان متفاوت از یکدیگر دانست. اما در نمای جلو شاهد چند تغییر هستیم که مهم‌ترین آن مربوط به بلند‌گوها است.

صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند جدید ۵ اینچی بوده و کیفیت فول اچ‌دی را ارائه می‌دهد. همچنین بر روی نمایشگر مورد اشاره پوششی از گوریلاگلس ۳ قرار گرفته تا در برابر خط و خش مقاوم‌تر باشد. در دل گوشی یاد شده نیز پردازنده‌ی ساخت شرکت مدیاتک با نام Helio X10 قرار گرفته که شامل ۸ هسته‌ از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز است. حافظه‌ی رم پردازشی One S9 نیز ۲ گیگابایت است.

حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی این دستگاه ۱۶ گیگابایت است که اچ‌تی‌سی اعلام کرده ۹.۲۴ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. البته با توجه به وجود درگاه کارت حافظه‌ی جانبی در گوشی مورد بحث، نگرانی چندانی در مورد حافظه وجود نخواهد داشت. جالب اینجاست که آچ‌تی‌سی اعلام کرده این محصول قادر است تا ۲ ترابایت حافظه‌ی اضافه را پشتیبانی کند و این درحالی است که کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی امروزی نهایتا ظرفیتی ۲۰۰ گیگابایتی دارند.

htc one s9

دوربین اصلی دستگاه در پشت آن ۱۳ مگاپیکسلی بوده و دیگر خبری از دوربین ۲۱ مگاپیکسلی M9 نیست. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و فاصله‌ی کانونی آن نیز ۲۸ میلی‌متر است. تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال تصویر نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این دوربین به شمار می‌رود. دوربین جلویی دستگاه هم از فناوری اولتراپیکسل بهره می‌برد و ۴ مگاپیکسلی است. این دوربین نیز دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و فاصله‌ی کانونی آن ۲۶.۸ میلی‌متر است.

اندازه‌ی این تلفن هوشمند ۱۴۴.۵ در ۶۹.۷ در ۱۰.۱ میلی‌متر اعلام شده و همان‌طور که اشاره کردیم بدنه و طراحی آن تقریبا مشابه با M9 بوده، ولی با این تفاوت که حالا ضخامت در حدود نیم میلی‌متر افزایش داشته است. باتری گوشی هوشمند One S9 نیز ظرفیتی ۲۸۴۰ میلی‌آمپری دارد. در جلوی دستگاه بلندگوهای با کیفیت بوم‌ساند همچنان حضور دارند. شاید یکی از قابلیت‌هایی که جایش در این محصول خالی به نظر می‌رسد سنسور اثر انگشت باشد.

htc one s9

در بخش ارتباطات، تلفن هوشمند HTC One S9 تقریبا کامل است. این محصول از شبکه‌های پرسرعت LTE cat.4 پشتیبانی می‌کند. وای‌فای a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱ و GPS/GLONASS/Beidou نیز از جمله دیگر راه‌های ارتباطی این دستگاه هستند. سیستم‌عامل پیش‌فرض گوشی مورد اشاره اندروید ۶ مارشمالو خواهد بود که به رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی مزین شده است.

با توجه به مشخصات فنی این محصول، می‌شود آن را یک دستگاه میان‌رده‌ی بسیار خوب دانست؛ اما تا زمانی که تست‌های واقعی بر روی آن صورت نگیرد نمی‌توان با اطمینان این ادعا را تایید کرد. قیمت اصلی این محصول هنوز مشخص نیست، ولی بر اساس آنچه تا کنون می‌دانیم در آلمان حدود ۵۶۴ دلار قیمت‌گذاری شده است.

نظر شما در مورد تلفن هوشمند HTC One S9 چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات