بازار فناوری اطلاعات ایران ۲۱ میلیارد دلار می‌ارزد؛ بازدید سرمایه‌گذاران خارجی از دیتاسنتر ابری ایران

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در دیدار سرمایه‌گذاران خارجی از دیتاسنتر ابری ایران اعلام کرد که ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۱ میلیارد دلار برآورد شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

فریدون قاسم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه‌ی دیدار تیم سرمایه‌گذاری بین‌المللی از دیتاسنتر ابری ایران گفت: «بر اساس گزارش Frost & Sullivan Analysis در سال ۲۰۱۶ ارزش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ۲۱ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود که این عدد در سال ۲۰۲۰ به ۳۰ میلیارد دلار برسد.»

او ادامه داد: «با توجه به فرصت‌های ایجاد شده پس از برجام و لغو تحریم‌ها و همچنین مزیت‌های رقابتی موجود در کشورمان، ایران به عنوان بستری مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل می‌شود که آمادگی انتقال دانش فنی و فناوری روز را دارند. این سرمایه‌گذاری‌ می‌تواند با هدف دستیابی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری منطقه صورت گیرد.»

به گفته‌ی قاسم زاده، افزایش پهنای باند بین‌المللی کشور به بیش از ۸ برابر ظرف ۳ سال گذشته، اتصال قریب به ۱۰ میلیون نفر به اینترنت پرسرعت موبایل از طریق 3G و 4G/LTE ، اتصال بیش از ۱۰ میلیون نفر از طریق ADSL و وایمکس و همچنین وجود بیش از ۴۰ میلیون گوشی موبایل هوشمند در بازار، از جمله نکات و ظرفیت‌های مثبت بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شریف با اشاره به اینکه ایران از نظر تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه مقام اول را دارد، حضور کارآفرینان و نیروهای فنی مستعد در کشور را به‌عنوان پتانسیل‌های مثبت و قوی برای سرمایه‌گذاری و همکاری جهت توسعه صنعت ICT و دیجیتال ایران دانست.

مدیران شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی فعال در حوزه‌ی ICT که در این بازدید حضور داشتند، از نزدیک با برنامه‌های کشور در حوزه‌ی خدمات ارتباطات ثابت آشنا شدند و اقداماتی از قبیل توسعه‌ی دیتاسنتر و خدمات ابری (Cloud Computing) به عنوان اولین دیتاسنتر ابری کشور و توسعه‌ی کسب و کارهای دیجیتال مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات