درآمد حاصل از اپلیکیشن ها در چهار سال آینده، دو برابر می شود

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ظهور گجت‌های هوشمند و بالاخص گوشی‌های هوشمند، بازار پررونق اپلیکیشن‌ها را شکل داده است. برآوردهای موسسه‌ی تحقیقاتی Ovum‌ نشان از این دارد که درآمد حاصل از اپلیکیشن‌ها در چهار سال آینده بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از ظهور گجت‌های موبایل و مخصوصا گوشی‌های هوشمند، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن نیز کانال جدید و پرروتفی را برای کسب درآمد پیدا کردند. حال پیش‌بینی‌های انجام شده نشان از این دارد که رشد درآمد در این حوزه طی چهار سال آینده بیش از رشد درآمد در هشت سال پس از ایجاد چنین بازاری است. براساس گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی Ovum، درآمد حاصل از اپلیکیشن‌های توسعه یافته در چهار سال آینده بیش از دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

گزارش Ovum‌ نشان از این دارد که درآمد کسب شده در حوزه‌ی اپلیکیشن‌ها در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ سه برابر بیش‌تر از درآمد کسب شده توسط این حوزه بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی است. براساس اطلاعات ارائه شده، اشباع بازار اپلیکیشن‌ها و افزایش هزینه‌‌ی به دست آوردن مشتریان جدید باعث خواهد شد تا در بازارهایی نظیر آمریکای شمالی و اروپا، میزان دانلود اپلیکیشن‌ها به شکل قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، درآمد بازار اپلیکیشن‌ها بین سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی شاهد افزایشی ۲.۲ برابری در مقایسه با سال گذشته خواهد بود. انتظار می‌رود درآمد کسب شده توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۷۹ میلیارد دلار برسد؛ در حالی که درآمد این حوزه در سال ۲۰۱۵ تنها ۳۶ میلیارد دلار برآورد شده است. البته در مقایسه با درآمد کسب شده، میزان دانلودهای انجام شده رشد کمتری خواهد داشت؛ بطوریکه رشد دانلود اپلیکشن‌ها بین سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ کمتر از ۱.۸ برابر خواهد شد. تعداد دانلود‌ها از ۲۱۱ میلیون بار در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۷۸ میلیون در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

بازارهای در حال توسعه در پنج سال پیش رو بیشترین سهم را از رشد بازار در اختیار خواهند داشت؛ بطوریکه رشد درآمد و دانلود به عنوان دو فاکتور اصلی در حوزه‌ی اپلیکیشن‌ها، در کشور‌های در حال توسعه بسیار بالاتر خواهد بود. البته با این وجود کشور‌های توسعه‌یافته از نظر درآمد کلی کسب شده، همچنان سهم بزرگ را در اختیار خواهند داشت.

برای مثال، بازار اپلیکیشن چین که بیش از نیمی از دانلودهای صورت گرفته در کل جهان را به خود اختصاص داده، در آینده‌ی نزدیک به یک بازار بسیار سودآور تبدیل شده و از نظر درآمد نیز به یک بازار سودده تبدیل خواهد شد. صنعت عظیم بازی‌سازی در کشور چین و همچنین توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها در این کشور به شتاب رشد میزان دانلود و درآمد از این حوزه در چین بسیار کمک خواهد کرد.

افزایش درآمد در حوزه‌ی اپلیکیشن‌ها از این جهت اهمیت دارد که فروش گوشی‌های هوشمند دیگر شاهد رشد چندان زیادی نخواهد بود؛ بطوریکه بسیاری از پیش‌بینی‌ها، فصل جاری را آخرین سه ماهه‌ای عنوان می‌کنند که شاهد رشد دو رقمی فروش گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات