آکورا CDX در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آکورا امروز در نمایشگاه اتومبیل پکن از کراس اوور کامپکت جدید خود با نام CDX رونمایی کرد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این شاسی‌بلند لوکس، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سه سال پیش آکورا از کراس اوور مفهومی با نام SUV-X پرده برداری کرد. اکنون نمونه‌ی نهایی این خودرو با نام CDX برای تولید آماده و در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشته شده است.

CDX نخستین مدل آکورا خواهد بود که مونتاژ آن در چین انجام می‌شود و به طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده است. البته به گفته‌ی مهندس ارشد پروژه، احتمال صادرات این خودرو به سایر بازارها نیز وجود دارد.

Honda HR-V

CDX از پلتفرم مشترک با هوندا HR-V استفاده می‌کند و در صورت فروش در آمریکا با آئودی Q3، بی‌ام‌و X1، لینکلن MKC و مرسدس بنز GLA رقابت خواهد کرد. در بخش طراحی ظاهری، CDX از اصول طراحی دقیق آکورا پیروی می‌کند هرچند در طرح نشان آکورا، فرم سپر و چراغ‌های جلو کمی اغراق و عدم تناسب دیده می‌شود. از کابین خودرو نیز فعلا تصویری منتشر نشده است اما انتظار می‌رود که از همان المان‌های طراحی داخلی HR-V در آن استفاده شده باشد.

نیروی مورد نیاز CDX از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ساخت هوندا تامین می‌شود که از تکنولوژی توربوشارژر نیز بهره‌مند است. این پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی دوکلاچه متصل است که از طریق آن امکان انتقال نیرو به چرخ‌های جلو و یا هر چهارچرخ وجود دارد. فروش CDX از ماه جولای سال جاری در چین آغاز خواهد شد.    

Honda Avancier

هوندا نیز کراس اوور جدیدی با نام آوانسیر Avancier را در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش گذاشت. در طراحی این کراس اوور سایز متوسط از خودروی مفهومی Concept D الهام گرفته شده است که سال گذشته رونمایی شده بود. امید می‌رود آوانسیر با طراحی معقول خود بتواند شکست کراس اوور قبلی هوندا، خودروی کراس تور را جبران کند.

پیشرانه‌ی آوانسیر به طور خاص برای بازار چین طراحی شده و از نوع توربوشارژر دار ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر است. فروش آوانسیر نیز قرار است تا پایان سال جاری آغاز شود.

Acura CDX
Acura CDX
Acura CDX
Acura CDX
Acura CDX

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی پکن 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات