فورد موستانگ، پرفروش ترین کوپه‌ اسپرت جهان

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد موستانگ در بازار فروش تمامی رقبای خود را پشت سر گذاشته و نامش را به عنوان پرفروش‌ترین کوپه‌ی اسپرت مطرح کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه‌ی آماری IHS، در سال گذشته تقریبا ۱۴۰ هزار دستگاه فورد موستانگ به فروش رفت و موستانگ تنها کوپه‌ی اسپرتی بود که فروش بیش از یکصد هزار دستگاه را تجربه کرد. در حال حاضر موستانگ در ۱۴۰ بازار جهانی به فروش می‌رسد.

در حالی که سال ۲۰۱۵ اولین سالی بود که موستانگ فروش جهانی را تجربه می‌کرد، در بازار داخلی امریکا حتی موفق شد تا رقبای دیرینه‌ی خود یعنی شورولت کامارو و دوج چلنجر را نیز پشت سر بگذارد. آمار فروش موستانگ در سال ۲۰۱۵ معادل ۱۲۵۶۳ دستگاه بود، در حالی که مجموع فروش چلنجر و کامارو به ۱۲۲۴۸ دستگاه رسید، این آمار نشان می‌دهد که موستانگ با اختلاف زیادی از رقبای خود پیشی گرفته است.

ford mustang

اریش مرکل، تحلیلگر فروش فورد درباره‌ی آمارهای فروش موستانگ گفت:"در بازار داخلی آمریکا بیشترین تقاضا برای موستانگ در ایالت‌های ساحلی مانند کالیفرنیا مشاهده می‌شود، محبوب‌ترین پیشرانه برای خریداران آمریکایی نیز پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری اکوبوست EcoBoost است در حالی که در سایر بازارها خریداران ترجیح می‌دهند که موستانگ را با پیشرانه‌ی V8 خریداری کنند. بی شک پیشرانه‌ی پر سر و صدای هشت سیلندر هواداران بسیاری در خارج از امریکا دارد." مرکل همچنین گفت: "خریداران آمریکایی طی دهه‌ها از انواع خودروهای اسپرت خارجی استفاده می‌کردند، اما حالا نوبت آمریکا است که با عرضه‌ی جهانی موستانگ به خارجی‌ها فرصت سواری این خودرو را بدهد، البته بازار جهانی نیز بخوبی از این تصمیم فورد استقبال کرده و فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه موستانگ موید این موضوع است."

ford mustang

فورد از تابستان گذشته تاکنون توانسته بیش از ۱۶ هزار تقاضا برای موستانگ را در اروپا به ثبت برساند و در حال حاضر نیز مدل ۲۰۱۷ موستانگ در بازار استرالیا مشغول رقابت بوده و هر روز سهم بیشتری از بازار را بخود اختصاص می‌دهد. در آلمان نیز تقاضا برای مدل کانورتیبل موستانگ در بالاترین حد خود نسبت به بازارهای دیگر قرار دارد بطوری که از هر سه موستانگ فروخته شده در این کشور یکی مدل کانورتیبل است.

بازارهایی مثل چین و انگلستان نیز هر چند کمی محدودتر هستند اما موفقیت موستانگ در آنجا نیز می‌تواند آمار فروش این خودرو را بازهم بهبود بخشد، فورد پیش بینی کرده است که امسال بتواند بیش از ۱۴۱ هزار دستگاه را بفروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات