مک‌ بوک ۱۲ اینچی جدید اپل ۵ تا ۱۸ درصد سریعتر از نسل قبل است

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان تحویل مک‌ بوک ۱۲ اینچی جدید اپل با نمایشگر رتینا، نتایج بیشتری از بنچمارک‌های انجام شده توسط مشتریان روی سایت گیگ‌بنچ بارگذاری شده است. براساس این نتایج به نظر می‌رسد مدل ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ نسبت به مدل ۲۰۱۵ تنها ۵ تا ۱۸ درصد سریع‌تر است.
تبلیغات

چندی پیش اپل از نسخه‌ی جدید مک‌بوک رتینای ۱۲ اینچی مبتنی بر پردازنده‌ی سری ششم اینتل رونمایی کرد. پس از تحویل سری اول این نوت‌بوک‌ها، نتایج مختلفی از بنچمارک‌های مک‌بوک جدید روی وب‌سایت گیک‌بنچ بارگذاری شده که بر این اساس نتایج به دست آمده کمی متغیر است. بسته به این که چه مدلی را خریداری کنید، سری جدید مک‌بوک ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ اپل نسبت به مدل سال ۲۰۱۵ با پردازنده‌های سری برادول اینتل، ۵ تا ۱۸ درصد سریع‌تر است. البته نتایج منتشر شده چون متغیر بوده به صورت متوسط منتشر شده و با تصاویر تفاوت دارد.

مدل پایه‌ی مک‌بوک رتینا ۱۲ اینچی ۲۰۱۶ اپل به پردازنده ۱.۱، مدل میان‌رده به پردازنده‌ی ۱.۲ و مدل قوی‌تر به پردازنده‌ی ۱.۳ گیگاهرتزی مجهز شده است. براساس بنچمارک گیگ‌بنچ، مدل پایه با پردازنده‌ی Core m3 اینتل از سری اسکای‌لیک با فرکانس کاری ۱.۱ گیگاهرتز در تست‌های تک و چند هسته‌ای ۶۴ بیتی به ترتیب ۲۵۳۴ و ۵۰۲۵ امتیاز کسب کرده است که نسبت به مدل مشابه از سری برادول در سال ۲۰۱۵ بین ۵ تا ۱۰ درصد سریع‌تر است.

اما مدل میانه‌ی مک‌بوک ۱۲ اینچی جدید اپل با پردازنده‌ی Core m5 اینتل با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز در تست تک هسته‌ای ۲۸۹۴ و در تست چند هسته‌ای ۵۸۴۵ امتیاز به دست آورده که نسبت به مدل مشابه از سری برادول ۱۵ تا ۱۸ درصد سریع‌تر است.

مدل قوی‌تر با پردازنده ۱.۳ گیگاهرتزی Core m7 اینتل توانسته در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۳۰۲۳ و ۶۴۳۰  را به دست آورد که نسبت به همین مدل از سری برادول ۹ تا ۱۷ درصد سریع‌تر است.

در حال حاضر مک‌بوک ۱۲ اینچی جدید اپل با قیمت‌های ۱۲۹۹ دلار (نسخه‌ی ۱.۱ گیگاهرتز) و ۱۵۹۹ دلار (نسخه‌ی ۱.۲ گیگاهرتز) به فروش می‌رسد و برای نسخه‌ی ۱.۳ گیگاهرتز باید به صورت اختیاری ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار بیشتر بپردازید.

براساس بررسی‌های اولیه عملکرد اس‌اس‌دی مک بوک جدید بهبود یافته اما نبود برخی پورت‌ها، دوربین FaceTime با وضوح ۴۸۰p و رم DDR4 از معایب این دستگاه جذاب به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات